Australien

Modig_Korn

Trådstartare
Planerar resa dit senare i år. Har en gammal klasskompis från Sidney som sa att deras eluttag ser annorlunda ut från de i Sverige så jag antar att man ska ha nån slags omvandlare för att inte orsaka brand eller liknande. Men vilken sorts omvandlare man ska ha, och var man kan köpa en sådan har jag ingen aning om. Har försökt googla men kommer inte fram till något vettigt. Det som jag har i elväg har "100-240v, 50/60Hz, 15VA-20VA" skrivet på sig. Det jag har hittat hittills som beskriver deras eluttag är 240-250v med tre piggar istället för två. Så resvana bukare help :crazy:
 
Sv: Australien

Japp, köpte omvandlare där. Hade med mig en från Sverige men den var bara stor och otymplig. De sålde mindre som var lättare att använda. Förstår inte alls vad allt det där betyder men använde i alla fall omvandlare när jag bodde där till allt såsom: mobilladdare, datorsladd, plattång etc.
 
Sv: Australien

De är rätt vana med turister, gick bara in i en affär och sa typ "I'm from Sweden, this is how our stuff looks like :D " Så fick man hjälp, haha.
 
Sv: Australien

Såhär ser uttagen ut i Australien:
Australian_dual_switched_power_point.jpg


Och som sagt, en adapter är du ute efter. Det är ganska bra att ha en universal om man ska resa mer, men annars finns det som någon skrev ganska smidiga att köpa på plats.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp