Australien rasar mot hästmassaker

Sv: Australien rasar mot hästmassaker

Inget fel att skjuta av en större del, men tillvägagångssättet lämnar en bitter eftersmak.

usch va hemskt... måste lösas på ngt sätt, men det här sättet var helt sjukt:(

hemska bilder!! finns det verkligen inget annat sätt än att skuta dom och lämmna dom halv döda?!
om man nu verkligen måste döda dom, kan man inte göra det på ett lite mer humant sätt? om man ska skuta dom, kan dom inte kolla att dom är döda "ordenkligt" så att dom inte lider?!
Usch, säger jag bara!!:mad:

Detta är något de gjort länge.
Har en dokumentärfilm från 90-talet där de visar hur de samlar ihop flockar och skickar till slakt och hur de jagar och skjuter hästarna från helikopter.

Många av dessa brumbies har svårt att överleva som det är i dagsläget. De är ju inte ett naturligt inslag i Australien och många dukar under av torkan.
De har inte förstånd att vandra vidare utan håller sig till sitt vattenhål och går och betar och sedan tillbaka till det allt mer torkande vattenhålet tills de dör av utmattning.

Det är tragiskt att se hur de har det och hur människor sedan behandlar dom.

Inget fel att skjuta av en större del, men tillvägagångssättet lämnar en bitter eftersmak.

Håller med.

Det ser ut som vanlig skyddsjakt i mina ögon, precis på samma sätt som vi i sverige jagar älg, rådjur, vildsvin...

Men som sagt, man kanske kunde sköta det snyggare...? :crazy:

FAN VA SJUKT!!!! :eek::eek:

de hästarna har gått där i hela sitt liv och nu ska dom MÖRDA dem för att det har levt i sin naturliga miljö:eek:

felet att det har blivit såhär är MÄNNISKANS OCH ENDAST MÄNNISKANS eftersom vi tränger undan djuren och tar marken själva...

Håller med.

Det ser ut som vanlig skyddsjakt i mina ögon, precis på samma sätt som vi i sverige jagar älg, rådjur, vildsvin...

Men som sagt, man kanske kunde sköta det snyggare...? :crazy:

Tänkte precis skriva det... :bow:

Man kan ju tänka på vad som händer när dom blir för många så att maten inte räcker till. Då är det mer humant att minska antalet än att dom ska svälta ihjäl

Att de skjuter dem från helikopter är helt sjukt.
Självklart kan de inet blif ör många utan man är tvungen att slakat några. Varför inte samla in dem och slakta dem på ett normalt sätt?

bilderna var ju för hemska :cry: att sterilisera stona kanske är ett bra sätt? men att skjuta från helikopter är ju helt absurt!

Det är ju helt sjukt att skjuta djur från helikopter och sedan lämna dem halvdöda. Ska de minska antalet brumbys så ska man antingen sterilisera eller ha skyddsjakt, inte massslakt. Det de visar här är ingen hållbar lösning och det är ingen annan djurart som jagas på detta sätt. Det är inte värt att kallas jakt.

:confused: Hjältlösa människor, svider i själen när jag läser detta. Måste finnas bättre lösning kan jag tycka:(:(:cry:

Varför inte samla in dem och slakta dem på ett normalt sätt?

På filmen jag har så är insamlingen inför slakten inte så rolig den heller. Tänk dig själv när de tränger ihop 3-4 flockar med hästar i en inhängnad där hingstarna får panik för att deras ston blandas och de gör allt för att hålla isär dom.

det har ju blivit deras naturliga miljö eftersom de anpassat sig efter den..

dete jag menar är att istället för att brutalt mörda så kan man avliva några eller som sagt tidigare sterelisera stona

ja sterilisera stona! det var en bra ide!

Dett kanske har något att göra med häst influensan i australien också?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka