Sv: Attans mars-gris!
Jag hade nyss köpt en ny fiiiin bur åt mitt marsvin. Han har haft flera hem. Först en fågelbur, sedan en klädlåda och nu köpte jag han en riktig bur som var långt större än de han haft tidigare eller vad som är rekommenderade måtten.
Trodde han skulle bli jätteglad när jag gjort iordning buren så fint, tvättat den superrent, skrubbat insidan av den (begagnad) minst tre gånger, skrubbade tillochmed gallret.
Tvättade matskålen extra fint. Köpte nytt hö och massor av godis till han, fyllde på hökorgen tills den var överfull. Matskålen till bredden fylld av godis, grönsaker och hans favoritmat.
Köpte nytt hus och ny vattenflaska till han. Hans älsklingsvitaminer ALLT!
Satte ner han i buren, pratade med han ett par minuter och gick sedan iväg. När jag kom tillbaka var HELA buren helt genomblöt!
Han hade tydligen blivit så rädd att han pissade på sig både en två och tretti gånger
Det var tacken det. Sen vågade han inte sova i det nya dyyyyra huset förrens efter ett par veckor heller
Han vågar fortfarande inte sova i den ibland.
Vad otacksamma de är de små kräken
Nåja, jag fick min hämnd. En hämnd innan han gjorde det som jag ville hämnas på
Hans gamla hus, gjord av en plastlåda. Pappa hade borrat upp ett lika stort hål som husen brukar ha i djuraffären. Såklart hade han inte räknat med att Gnaget är nååågot tjockt. In kom han. Men ut
då fastnade magen så han kutade runt med huset runt magen ett par varv i buren innan jag hjälpte han loss.
Men han va smart, han började genast på att gnaga upp ett större hål
Så jag hade på utspädd ättika på kanterna runt hålen. Funkade i två veckor. Sen började han slicka bort ättikan
För att inte tala om alla gånger han rymt när han kännt att han varit uttråkad och sen efter 30 sekunder kuta tillbaka till buren så fort han kan och skrika på att något ska lyfta in han igen...