Att tänka på inför tävling:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

caramel

Hej!

Har precis anmält till en dressyrtävling, lokal såklart och ett lätt program som Lc:1.
Har mest varit på hoppbanan tidigare så jag tänkte om man kunde få lite kloka råd inför debuten :bump:

1. Hur får man hästen extra snygg inför tävlingen? Några bra knep?
2. Vad ska man göra med sig själv så man ser elegant ut?:eek:
3. Vad ska man tänka på när man kommer till tävlingen/framridning och väl inne på banan? Hur gör ni?
4. Har man vitt schabrak eller har man en färg? Schockemöhle har såå fina schbrak men man kanske ändå ska ha vitt?
5. Vad är extra viktigt att visa inne på banan?
6. Jo, stövlar, vilken modell ska jag köpa..... Soubirac?, sarm hippique? eller petri? Vilka modeller av dessa märken är speciellt för dressyr? Har sätt på www.globussport.se
Vilka är skönast? Fanns en stövel med inbyggt sporrskydd i stöveln, är det för hopp eller dressyr? Samma med snörning är det hopp eller dressyr eller en smak sak?

Ursäkta för en luddig tråd men frågar man inget får man ingenting veta!:bow:

Sv: Att tänka på inför tävling:confused:

Använd sökfunktionen, det finns massor med trådar om alla dina frågor.

/B_A_L, moderator.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·
M
Utrustning Är Sarm Hippique 500 en dressyrstövel? Den har ju ingen snörning, men å andra sidan så är den ju formad efter vaden (har dragkedja bak)...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: MataHari
·
Träning Min häst, eller antagligen jag, har varit helt hopplös på sistone. Försöker sticka när jag rider ut, fungerar oftast bra i ridhus/på...
Svar
3
· Visningar
870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka