Sv: Att snöröjare får lämna det här är helt jävla absurt!!
Nu tänkte inte jag lägga så mycket mer energi på det här egentligen, men är bara tvungen att kommentera det där. Nu har vi utöver vanlig snöskyffel även en rejäl snöslunga, men som inte rådde på den här vallen. Det var alldeles för packat för att ens komma igenom det. Och nej (till den som frågade) vi skottar inte snön ut på vägbanan så det beror inte på det, det beror antagligen på att vi har en ganska stor tomt och det innebär en lång sträcka med dike utanför tomtgränsen. Det i kombination med att de som skottat har gjort det väldigt slarvigt tidigare under vintern och den som nu skottade gick in mkt mer och gjorde väl egentligen ett bättre jobb än sina tidigare kollegor. Och jag var riktigt irriterad på detta när det hände eftersom jag aldrig varit med om liknande samt för att både jag och min man har dåliga ryggar. Menar absolut inte att de ska röja upp vid varje infart, men någon gräns borde det finnas på hur det får lämnas. Våra grannar hade också vall, men inte ens en fjärdedel av vad vi hade. Sen att det är ett otacksamt yrke, det finns många fler yrken som är otacksamma och missnöje är något vi alla får handskas med på ett eller annat sätt.
Nu i efterhand inser jag att det bara är att bita ihop och mer energi behöver inte det här ta.
Klart slut.