Att snöröjare får lämna det här är helt jävla absurt!!

Casteloro

Trådstartare
Det HÄR fick mitt humör att försvinna på två röda sekunder och jag är jääääävligt sur fortfarande:

63058_10152025462629958_611675234_n.jpg

1662476_10152025462469958_889015433_n.jpg

Det har liksom inte ens snöat så mkt att det är befogat att lämna en meter hög och 1 meter bred snövall! :banghead: :banghead: :banghead: :arghh: :rage:

Sv: Att snöröjare får lämna det här är helt jävla absurt!!

Det lär inte hjälpa, för på deras hemsida står det att de "inte har några resurser att ta reda på snö efter plogning". Men jag ska klaga bara för att vara en surkärring! Och skicka bilden till tidningen! Och utföra woodo på alla snöröjare så att de får veta hur det känns i min rygg efter det där! :rage: :arghh: :angel:

Det tycker jag verkligen du ska göra. Media är rätt bra i vissa fall. Visa hur de lämnar det!

heh, så där gör plogen jämt vid min pappa. Problemet hos honom är också att han svänger direkt från stora vägen - över en trottoar och in på sin uppfart vilket betyder att när där är en stor vall så kan han inte ens komma upp från stora vägen så han får snällt parkera bilen en bit bort, gå hem och skotta och sen gå och hämta bilen :yuck:

Sånadär plogvallar blir det alltid vid villor här, brukar gå rätt fort att ploga bort om man är normalkry i kroppen. Är bara när dom skrapar vägen som dom efterrensar infarter.

Så ser det alltid ut här efter att plogbilen varit här.
Vi har alltid en mer eller mindre stor vall mitt i infarten, jättekul när man ska till dagis på morgonen och ska fram med vagnen :cautious:

+ ni andra: Har aldrig varit med om liknande och då bor jag i Norrland... Vi får alltid en plogvall också, men det här är fan det värsta jag varit med om. Både jag och min man är dålig i ryggen så det var inte direkt upplyftande att gå ut och mötas av den här.

Bor också i Norrland och svänger av en 80-väg rakt in på vår egen väg och ALDRIG, oavsett hur mkt snö som kommit, har det sett ut så nere vid vägen. :)

Kolla upp vilka som sköter snöröjningen och prata med dom, kanske det är en ny snöröjare för i år, då kan det bli lite hur som. Alla är vi barn i början. ;) Men de kan behöva veta hur det ser ut efter dom varit framme. :)

Förra vintern så var det mer tur än skicklighet om man höll sej kvar på vägen när man skulle till en av grannbyarna, den ny snöröjaren satte inte ner plogen helt så det blev svinryggar och när det blev halt så kanade man som av. :crazy:

Kan tillägga att igår när det kommit 4-5 dm under dagen och plogbilen varit i farten hela dagen så var det ändå ingen vall att tala om.

Det där ser normalt ut för en villagata tycker jag.
Och påminner mig om varför jag aldrig med skall bo i villa med trottoar som man måste skotta.

Har ni föst ut snön från er uppfart på vägen?
Kan det vara därför som det blev så tjockt just vid er?

Tycker inte det är något konstigt :) , vi hade ofta stora plogvallar vid vår infart vid förra huset
Jag kan hålla med om att det är skittråkigt, men de måste ju göra av snön någonstans.

Ja alltså jag tycker det där är helt normalt för en villagata här i norrland och du vet ju vart jag är ifrån :D ska hem till min kära mor nu och hjälpa henne att skotta mellan arbetspassen

Jag förstår mycket väl att det inte alls var en rolig syn men vad tycker ni att hen som snöröjer ska göra? Om hen ska ta bort all snö vid alla infarter så lär folk klaga på att det aldrig blir plogat istället för det lär ta tid att ta alla infarter. Skriv istället till era politiker och skriv att de ska höja skatten/omfördela pengarna så att det finns pengar till att snöröja även alla infarter så lär snöröjarna gladeligen komma med en mindre maskin som tar bort snön vid alla infarterna också. Det är inte snöröjarna som bestämmer hur de ska ploga. Det är politikerna. Om ni visste vad mycket skit snöröjarna får ta emot av allmänheten i form av både hot och misshandel för vad era politiker bestämmer. Gå på rätt grupp istället för de som bara försöker sköta sitt jobb med allt vad det innebär av omänskliga jourer och hemska arbetsförhållanden. Allt för att folk ska kunna ta sig till skola och jobb och för att utryckningsfordonen ska kunna ta sig fram även när det har kommit 40 cm snö. Här blir det alltid vallar och vi ser det som något helt normalt. Varje hushåll får ju inse att det kommer snö på vintern och skaffa sig en snöslunga om man inte kan/vill/klarar av att skotta förhand. Eller så får man skaffa sig en traktor om man har såpass stor yta att snöröja att det behövs eller leja någon granne om man inte kan flytta på snön själv.

Varje hushåll får ju inse att det kommer snö på vintern och skaffa sig en snöslunga om man inte kan/vill/klarar av att skotta förhand. Eller så får man skaffa sig en traktor om man har såpass stor yta att snöröja att det behövs eller leja någon granne om man inte kan flytta på snön själv.

Vi mutade en bekant som hade fyrhjuling med ett par chipspåsar, väldigt effektivt :D

Delvid kl
I min gamla by var folk som galna på den stackars plogbilsföraren, det blev värsta diskussioner på facebook om hur dåligt den körde och det plogades aldrig och när det plogades var det bara fel och fel.

De verkade inte förstå att det inte är upp till plogbilsföraren när det ska plogas och vilka vägar som prioriteras...
Usch, skulle inte vilja jobba som snöröjare.

Ser det inte ut så för alla villaägare typ?
Så länge jag kan minnas har vi fått skotta bort en snövall vid uppfarten till mamma och pappas hus och det är ingen trottoar ens utanför.

Nu tänkte inte jag lägga så mycket mer energi på det här egentligen, men är bara tvungen att kommentera det där. Nu har vi utöver vanlig snöskyffel även en rejäl snöslunga, men som inte rådde på den här vallen. Det var alldeles för packat för att ens komma igenom det. Och nej (till den som frågade) vi skottar inte snön ut på vägbanan så det beror inte på det, det beror antagligen på att vi har en ganska stor tomt och det innebär en lång sträcka med dike utanför tomtgränsen. Det i kombination med att de som skottat har gjort det väldigt slarvigt tidigare under vintern och den som nu skottade gick in mkt mer och gjorde väl egentligen ett bättre jobb än sina tidigare kollegor. Och jag var riktigt irriterad på detta när det hände eftersom jag aldrig varit med om liknande samt för att både jag och min man har dåliga ryggar. Menar absolut inte att de ska röja upp vid varje infart, men någon gräns borde det finnas på hur det får lämnas. Våra grannar hade också vall, men inte ens en fjärdedel av vad vi hade. Sen att det är ett otacksamt yrke, det finns många fler yrken som är otacksamma och missnöje är något vi alla får handskas med på ett eller annat sätt.

Nu i efterhand inser jag att det bara är att bita ihop och mer energi behöver inte det här ta.

Klart slut.

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 703
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
4 138
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross