Singoalla
Trådstartare
Jag kallar Bukes expertis och livs(mediala?)erfarenhet. Det är nämligen så att jag skriver ganska bra. Det kanske inte visar sig så tydligt här Men så är det. Jag har i många år haft funderingar hur och vart jag ska få utlopp för detta, men kommer inte riktigt någon vart. Jag slukar samhällsdebatter som en påse ostbågar och det kliar i fingrarna för JAG VILL VARA MED! Nu läser jag statsvetenskap på universitetet och känner att mitt engagemang bara växer sig starkare för politik, samhällsfrågor, jämställdhet, globalisering o.s.v. och skulle vilja kombinera mitt kliande engagemang med text. Jag bloggar rätt bra och skriver rätt bra krönikor. Men jag tror inte att jag har tiden att dra igång en egen blogg eller hemsida, det blir ett krav på att ständigt uppdatera och leverera. Dock skulle jag gärna skriva en krönika eller tre i månaden. Men frågan är då, hur? Hur gör folk som skriver lite då och då? Är alla frilans-journalister? Jag ser det inte som arbete och behöver inte få betalt, men vill mest vara med i debatten och erbjuda lite olika vinklar på saker och ting. Bidra men lite kunskap i olika frågor.
Någon som har lite tips? Eller finns det fler här på Buke som gillar att skriva och i så fall, hur gör ni?
Någon som har lite tips? Eller finns det fler här på Buke som gillar att skriva och i så fall, hur gör ni?