Att låsa en bild

D

Dainty

Så att det inte går att högerklicka på den, hur gör man det? HTML-kod? Jag har Frontpage och hittar inget om detta i Hjälpen.

Har sett bilder på nätet där det kommer upp en ruta om upphovsrätt när man högerklickar (kollektionsbilder för ett visst företag som börjar på H och slutar på s och däremellan är det två ö och ett k) och så skulle jag också vilja ha. Är dock en färsk nybörjare på hemsideriet och kan ingenting om HTML. Var kan jag hitta tips om detta?

Eller är det nån som vet? Evigt tacksam... :bow:
 
Var för ska du ha höger klicks skydd för?

Det går i allafall att ta dom det är bättre att du upp lyserom copy right lagarna.
 
Det skrämmer i alla fall iväg dem som inte vet hur de ska göra...

Jag kommer också att lägga ett lager genomskinlig men synlig copyrighttext på mina bilder, över hela bilden, samt minska upplösningen mot vad jag har nu. Och jag ska påpeka på sidan att de är copyrightskyddade.

Kanske är onödigt att låsa bilden då?
 
Kan ju tillägga att det är för att skydda konstnärliga verk som jag har till försäljning och inte vill att ska kunna skrivas ut hur som helst av andra.
 
Jeg bruker ofte høyreklikk til helt andre ting enn å stjele bilder. Ofte er høyreklikk en grei måte å velge back eller forward på i nettlesern dersom jeg ikke gidder å bruke hurtigtast eller flytte musemarkøren opp til knapperaden. Høyreklikk kan også brukes til andre ting som å lagre som bokmerke med mer. Nettopp derfor synes jeg det er utrolig teit med folk som setter høyreklikksperre. Om jeg på død og liv ønsker å stjele et bilde roter jeg selvfølgelig opp bildets adresse i selve koden. Så man unngår ikke stjeling uannsett.. For min del er det kun til irritasjon.. Gidder sjelden laste ned andres bilder fra nett heller. Men det er kanskje bare meg..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp