Att klippa häst innan laserbehandling?

T

tigeremma

Kan det på något sätt vara en nackdel att klippa (alltså raka) hästen dagen innan laserbehandling.

Har nämligen beställd tid för laserbehandling till min häst på torsdag em. Inte för någon speciell skada utan mest som koll och muskel-mjukande. Imorron är jag ledig och kom på att jag kunde passa på att höst-klippa min häst när jag har gott om tid. Hon har massor av päls, men ska klippa och lämna ett "ländtäcke" ungefär.

Tror ni att det kan vara någon nackdel att klippa så tätt inpå laserbehandling? Tänkte om hon kanske blir stel eller nåt vad vet jag?

Jag kommer givetvis att täcka henne både inne och ute efter klippning så hon borde inte bli kall. Det borde inte vara jättekallt under laserbehandlingen i stallet heller...

Några funderingar eller är det att tänka för långt det här? :laugh:

Sv: Att klippa häst innan laserbehandling?

Har hästen mycket päls är det snarare en fördel med att klippa den. Laserljuset hindras inte av onödigt mycket hår...

Det var min andra tanke faktiskt, att det kanske tillomed kan underlätta? :)

Men den här meningen förstod jag inte?
Laserljuset hindras inte av onödigt mycket hår...

Blev det ett "inte" för mycket? :confused:

Det var min andra tanke faktiskt, att det kanske tillomed kan underlätta? :)

Men den här meningen förstod jag inte?
Laserljuset hindras inte av onödigt mycket hår...

Blev det ett "inte" för mycket? :confused:

Hm...
Om jag istället säger att laserljuset hindras av mycket hår. Då kanske du förstår bättre ;)
Min dumt formulerade mening innebär ju i klartext i princip samma sak men jag håller med, jag uttryckte mig otydligt.
Skulle nog ha skrivit "laserljuset hindras DÅ inte av onödigt mycket hår!".
JAg tror du fattade poängen trots min lilla miss.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Hästvård Hästen, som är en Basjkir, har otroligt tjock päls året runt vilket gör honom väldigt svettig utan knappt någon ansträngning alls. Han...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 637
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har blivit erbjuden att köpa ensilage tillsammans med en granne. Eftersom vi då köper en större mängd ihop blir priset...
2
Svar
22
· Visningar
2 092
Senast: jis
·
Hästvård Jag behöver hjälp med mina klipp-funderingar, så jag drar förutsättningarna först: - Kallblodstravare, 14 år - Får tjock men inte...
Svar
7
· Visningar
3 425
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka