Att kamma ner manen.

A

Akustik

Vet inte om de här e rätt ställe att lägga tråden men.. flytta den gärna!

Hur gör man för att få manen att ligga på samma sida ? :s och hellst slippa alla dessa flätor!

Hjälpre det att rycka manen jätte mkt?

Snälla, jag behöver tips. Blir nämnligen galen på hans man, det finns inget vättre än när manen delar på sig!

Sv: Att kamma ner manen.

Låt den växa lång eller gör flätor! Vet inte om det funkar att rycka den?

Den har varit lång, och då låg den visseligen på plats. Men det är sååå fult att ha den 20-30cm lång!!

jag vet tyvärr inget annat sätt än att fläta manen =(

Inför utställningar brukar jag ha manen på ena sidan i lösa tofsar sen använder jag vax. Håller ett par dagar :) Kanske inte roligt om man måste göra det för jämnan.

I det dressyrstall som jag jobbade i blötte vi alltid manarna på hästarna innan ridning varje dag och borstade/kammade ner dem på en sida. Funkade bra. Emellanåt flätade vi också. Då var det ganska breda flätor och vi flätade inte hela vägen utan bara en liten bit så att manen låg ner mot halsen.

Okej, det ska jag testa! :D

Hade ni manarna väldigt välrykta då? Så att dom var väldigt tunnhåriga :D ?

Jag tycker det är snyggt med delad man. :banana:
Det har nog med saken att göra att jag som liten fick lära mig att manen lägger sig på hästens sämst musklade sida. Delad man= välriden häst.
Har du testat med hårgelé? :idea:

Manarna var väl inte precis jättetjocka, men extremtunt ryckta var de inte heller. Längden mellan 1- 1½ dm kanske.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 349
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama