Att hitta en livskamrat

Det går inte så bra för mig på dejtingsidor/appar. Dels väljer jag bort cirka 50% redan i min profil. Sen tycker jag de flesta profilerna är så ointressanta. Så jag kommer aldrig ens till en dejt. Eller ja, en dejt har det blivit, men där kände jag bara att nej, det blir inget.

Men jag vet inte riktigt om det finns förutsättningar för en närmare relation. Jag vill ju inte ha sex. Jag vill inte ens att någon ska ta på mig. Och så har jag sannolikt ett otryggt desorganiserat anknytningsmönster.

Det jag vill ha är gemensam matlagning, promenader, utflykter, samtal, hemfix och trädgårdsfix. Sova tillsammans. Typ så.

Men jag tror ärligt talat att jag lär förbli ensam.

Jag känner med dig. Jag gav upp dejting för länge sedan delvis för att jag inte vill ha en vanlig relation. Jag skippar gärna sexet, men hade kunnat tänka mig en relation liknande den du beskriver. Där vi hittar på grejer tillsammans, delar intressen och sover ihop.

Tyvärr är det desto svårare att hitta någon med den kravspecifikation. Hoppas på bättre lycka för dig.

Jag känner med dig. Jag gav upp dejting för länge sedan delvis för att jag inte vill ha en vanlig relation. Jag skippar gärna sexet, men hade kunnat tänka mig en relation liknande den du beskriver. Där vi hittar på grejer tillsammans, delar intressen och sover ihop.

Tyvärr är det desto svårare att hitta någon med den kravspecifikation. Hoppas på bättre lycka för dig.
Jag googlade lite och hittade denna: https://www.asexualitic.com/ Utomlands hittade jag Platonicpartners.co.uk .

Nu är ju jag inte asexuell egentligen men har helt enkelt ingen sexlust just nu.

Tyvärr verkar det inte finnas så många att välja på. Och skulle jag skriva "ej intresserad av sex" på tinder eller hp där jag är, så skulle jag få ännu färre träffar.

Och skulle jag skriva "ej intresserad av sex" på tinder eller hp där jag är, så skulle jag få ännu färre träffar.
Alternativt en hel drös med karlar som skriver till dig för att tala om för dig att du bara inte har hittat den rätta mannen att ha sex med än, vilket givetvis då innefattar att just mannen som skriver minsann är så jeffla bra på sex att han garanterat kommer få dig att bli en riktig sexgudinna på nolltid...

(har den t-shirten)

Alternativt en hel drös med karlar som skriver till dig för att tala om för dig att du bara inte har hittat den rätta mannen att ha sex med än, vilket givetvis då innefattar att just mannen som skriver minsann är så jeffla bra på sex att han garanterat kommer få dig att bli en riktig sexgudinna på nolltid...

(har den t-shirten)
Det kan jag tänka mig är en hejdundrande risk, men kanske kan man också locka till sig någon annan som inte tycker sex är prio?

(har den t-shirten)
Man kan ju undra hur det skulle gå till när jag inte ens vill att någon ska röra mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka