Att ha häst i Höör

Mascot

Trådstartare
Då jag sökt nytt arbete kommer jag eventuellt behöva mer service och tillgång till skrittmaskin. Detta har jag inte i stallet där jag står nu. Funderar på att flytta mina körponnyer till Höör, just pga utav att det verkar som att det finns så himla bra körvägar där. Någon som kan berätta om hur det är att ha häst i Höör (Skåne)? :)
 
Sv: Att ha häst i Höör

Vet inte hur det är just i Höör, men runt fulltofta i Hörby så är det många små grusvägar. Dock så är det mycket stengärden och hagar också, så antar att det inte är så lätt att ta sig ut i skogen. Förutom naturreservatet öst om v 13 då, vet dock inte om man får rida/köra där, men finns mycket stigar som är breda och grusade.

Bor själv inte i Höör eller ens norr om Hörby, utan 1mil söder om Hörby och här är verkligen inga ridvägar. Eller ens en skog för den delen.
 
Sv: Att ha häst i Höör

Hej

Jag bor utanför Höör och kan bara säga att det är underbart att ha häst häromkring. För det första finns det väldigt varierad miljö här, vi har skog! Jämfört med södra/västra delarna av skåne, mycket grusvägar genom skogarna.

Jag rekommenderar dig att stalla upp hästarna kring Ludvigsborg, bokeslund. Där har du hela fogdarödsområdet att rida/köra i. Väldigt fina och bra vägar att köra på!!otrafikerade, dessutom behöver man inte tröttas ut av samma vägar varje dag då det finns långa som korta sträckor åt alla möjliga håll. Rekommenderar dig att kolla upp blommeröds ridanläggning!!

Själv har jag stått i Norra rörum, men där är inte lika många "rena" vägar utan mer skogsstigar.

:D
 
Senast ändrad:
Sv: Att ha häst i Höör

Jag har min precis utanför Höör. Jag tycker det är väldigt bra! Visst vi har både ridhus och paddock i mitt stall men för övrigt så finns det bra ridvägar. Tidpunkter då det är lite trafik är det lätt att rida över till fogdarödsskogen.

För övrigt så är det nog rättså billigt att ha häst här. Nu har jag bara stått på ett ställe men vad jag sett och hört så kostar det kring 1500-2000. Mycket ridhus man kan köpa in sig i!
 
Sv: Att ha häst i Höör

Kollade upp anläggningen som du hann tipsa om ;) Vet inte om de tar emot andra hästar än islänningar dock. Nackdelen där är att de har ridskola, och det innebär att varje kväll och varje helgförmiddag så är ridhuset upptaget under vintern...
 
Sv: Att ha häst i Höör

hm, det har jag missat. Men kolla in stall Zecil i Norra rörum då, har både stall och lösdrift och har sommarbete med. Ridhus, skrittmaskin, rundkorall. ridhuset är aldrig fullproppat, alltid gott om plats. Det finns många bra ridvägar, körvägar är det väl sämre med, vilket prioriterar du? Finns ett stall i slättaröd också, med underbar omgivning- slättarröds förvaltning ab. finns ridhus och de mest FANTASTISKA hagarna!! speciellt sommarbetet..alltså det är sjuuuuukt fint och stort! Mysigt stall och trevliga ägare. En bit från gården finns det en körbana genom en skog, som man kan få använda om man pratar med ägaren :)
 
Sv: Att ha häst i Höör

finns mängder av ridanläggningar häromkring (dvs höör,hörby osv), men inte många som aktivt annonserar om stallplatser. så det är nog bäst att åka runt och fråga så många som möjligt om de kan tänka sig att ta inaccorderade eller känner ngn som gör det.:D.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 139
Senast: mamman
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 826
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp