_saga_
Trådstartare
Bor idag ute på landet och låter mina två katter vara ute hur mycket dom vill, men från november flyttar vi in till stan och således kan dom inte längre vara ute då.
Min ena katt är jag inte orolig över, han kan nöja sig med att vara inne och jag tror att det räcker med att vara på balkongen för honom.
Min andra katt är en omplaceringskatt som jag tog över, en otroligt mild, snäll men något skygg katt som absolut inte vill vara inne mer än nödvändigt.
Hon skriker, klättrar, krafsar i blommor tills man släpper ut henne.
Hon har inte farit illa i sitt liv, men jag tog henne just därför att hennes tidigare ägare gjorde samma sak som jag - flyttade in till stan.
När hon kom till mig var det vinter och hon var rakad, så jag höll henne inne i ca 3 månader varav att hon då och då kissade inne.
Var på semester och min vän hade hand om katterna - då kissade hon inte inne.
MEN
Jag har en backup på om hon inte klarar av att bo i lägenhet, jag har en person som kan tänka sig ta över henne och hon får då bo på landet och vara ute som hon älskar.
Men jag vill såklart ge det ett försök!
Hur kan man underlätta för katterna att anpassa sig till ett liv inomhus?
OM min kära katt inte klarar det här, vore det sjysst mot den andra katten att få en ny kattkompis?
Hur har ni gjort för att hjälpa katterna att anpassa sig till inneliv??
Min ena katt är jag inte orolig över, han kan nöja sig med att vara inne och jag tror att det räcker med att vara på balkongen för honom.
Min andra katt är en omplaceringskatt som jag tog över, en otroligt mild, snäll men något skygg katt som absolut inte vill vara inne mer än nödvändigt.
Hon skriker, klättrar, krafsar i blommor tills man släpper ut henne.
Hon har inte farit illa i sitt liv, men jag tog henne just därför att hennes tidigare ägare gjorde samma sak som jag - flyttade in till stan.
När hon kom till mig var det vinter och hon var rakad, så jag höll henne inne i ca 3 månader varav att hon då och då kissade inne.
Var på semester och min vän hade hand om katterna - då kissade hon inte inne.
MEN
Jag har en backup på om hon inte klarar av att bo i lägenhet, jag har en person som kan tänka sig ta över henne och hon får då bo på landet och vara ute som hon älskar.
Men jag vill såklart ge det ett försök!
Hur kan man underlätta för katterna att anpassa sig till ett liv inomhus?
OM min kära katt inte klarar det här, vore det sjysst mot den andra katten att få en ny kattkompis?
Hur har ni gjort för att hjälpa katterna att anpassa sig till inneliv??