phie
Trådstartare
Jag har på senare tid blivit mer och mer intresserad av AR. Efter nästan tio års uppehåll från hästar och ridning har jag fått andra perspektiv... Jag känner att det jag försöker åstadkomma på min ridlektion en gång i veckan inte är det jag strävar efter. Vill inte sitta i 45 minuter och "göra halvhalter på ytter och ställa med inner". Jag vill att hästen ska få en chans att ta den tid det krävs för att bli lösgjord och villig att gå i en ändamålsenlig form - inte stressa, inte bråka utan snarare samexistera.
Jag har dock ingen egen häst (ett tillstånd som förhoppningsvis kommer att ändras till hösten) att tillsammans försöka gå den väg jag söker nå i mitt hästhållande. Blabla, nu till min fråga; Hur kan jag, med tanke på mina förutsättningar, få mig som hästmänniska och ryttare att vara förberedd för den akademiska ridkonsten? Hur kan jag få de bitar jag funderar på att falla på plats? Hur ska jag gå tillväga för att komma ett steg på vägen i tanke och handling?
Jag vet, lite luddig och skum fråga men jag hoppas att ni förstår mig ändå
Jag har dock ingen egen häst (ett tillstånd som förhoppningsvis kommer att ändras till hösten) att tillsammans försöka gå den väg jag söker nå i mitt hästhållande. Blabla, nu till min fråga; Hur kan jag, med tanke på mina förutsättningar, få mig som hästmänniska och ryttare att vara förberedd för den akademiska ridkonsten? Hur kan jag få de bitar jag funderar på att falla på plats? Hur ska jag gå tillväga för att komma ett steg på vägen i tanke och handling?
Jag vet, lite luddig och skum fråga men jag hoppas att ni förstår mig ändå