Att bli med kennel.

Snuffsan

Trådstartare
Nu har jag fått så många pm som undrar om jag plötsligt bytt ras osv så jag tror jag ska ta en kort förklaring så här i stället.

Jag har kvar min gamla DSG. Naturligtvis. 13 år, still going strong.

Och min dotters amris. Dottern pluggar i England på universitet och kunde inte ta honom med sig. Så han bor kvar i min säng.

Jag är knäskadad (fortfarande) efter en arbetsplatsolycka och två operationer och har fortfarande kryckor. Inte så enkelt när man är ensamstående med gård. Min kompis ville flytta och få mer plats till sin kennel så vi slog slog ihop våra problem och löste det hela. Hon hyr dotterns rum + mitt stall och kommer så småningom att bygga nytt på min mark.

Min kompis har en stor, väletablerad kennel och har curly coated retrivers och golden retrivers.

Så plötsligt bor jag ihop med 22 hundar. Ja, 7 är valpar och på väg ut men ändå. Hundar är det gott om.

Min plan med avel ligger på is tills vidare men det är helt ok. Jag är som sagt så pass skadad att jag inte kan ta hand om några hundar just nu. På det här sättet lever jag med hundar ändå.

Jag är ju terriermänniska och funderar ibland över alla dessa retrivrar som ockuperar mitt liv, men de är ju väldans trevliga, både goldisarna och curlysarna. Goldisarna tycker jag fortfarande är lite väl "want to please" för min smak, men som sagt, jag är terriermänniska, det är bara därför. Och curlysarna är en attans trevlig och underskattad ras.

Så, plötsligt blev jag med kennel.:crazy: :)

Sv: Att bli med kennel.

Varför är jag inte förvånad över att ditt liv tar sig en sådan vändning... :rofl:

Bodde ett år tillsammans med en Curly Coated och kan bara hålla med om att de är attans trevliga :)

Hoppas att du blir bra och får ruska liv i dina planer så småningom.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips...
2
Svar
23
· Visningar
4 351
Senast: Kakis
·
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 887
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 220
Senast: mandalaki
·
A
Övr. Hund Har funderat länge nu på hund och har kommit fram till ras. Nu spånar jag inför framtiden, tidigast om ett år när jag har tagit...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: Alvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka