Jag har betalt för att bestämma, att ansvara för andras hälsa och se till att det går frammåt med nöjda kunder. Så under hela dagen har jag haft mail konversation med en annan avdelning, fast jag haft annat att göra idag. Mer viktigt och för femtioelfte gången om samma sak. Så mailkonversationen är liksom en bi sak. En tjänst vi kan få utförd av dem, men jag prioriterar annat att göra, så jag vill vänta med det tills tid finns och personal hinner med. När jag mycket tydligt svarar, för femte gången, får jag ett mail om att vi är anti dem och de ska ta det högre upp att vi inte vill, för deras erbjudande är viktigare än det vår avdelning gör. Snacka om att inte kunna ta ett nej, inte nu, tack. Vi vet att det ska göras men när vi har tid, inte ni. Snacka om att missa hela iden om att vara en service enhet till andra avdelningar på jobbet. Vi är liksom anställda båda två på samma ställe o vi vet båda två vad som gäller från högre ort.... Hur gör andra som får order från alla möjliga håll om än det ena än det andra som ska göras när det inte finns personal att göra mer än vad vi måste. Min prioritering är utifrån vad mina chefer tycker jag ska göra och inte vad andra avdelningar tycker vi ska göra också. Det är fler gånger än detta vi ska göra och betala för saker som inte har med oss att göra men just idag känner jag mig mest som en nej sägare till allt och det är inte roligt men kanske nödvändigt?
Om ni undrar, efter femtioelfte gången om samma sak är vi snart tillbaka på samma ruta som vi startade på fast med lite mer kunniga beslutsfattare.
Om ni undrar, efter femtioelfte gången om samma sak är vi snart tillbaka på samma ruta som vi startade på fast med lite mer kunniga beslutsfattare.