Att bestämma eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har betalt för att bestämma, att ansvara för andras hälsa och se till att det går frammåt med nöjda kunder. Så under hela dagen har jag haft mail konversation med en annan avdelning, fast jag haft annat att göra idag. Mer viktigt och för femtioelfte gången om samma sak. Så mailkonversationen är liksom en bi sak. En tjänst vi kan få utförd av dem, men jag prioriterar annat att göra, så jag vill vänta med det tills tid finns och personal hinner med. När jag mycket tydligt svarar, för femte gången, får jag ett mail om att vi är anti dem och de ska ta det högre upp att vi inte vill, för deras erbjudande är viktigare än det vår avdelning gör. Snacka om att inte kunna ta ett nej, inte nu, tack. Vi vet att det ska göras men när vi har tid, inte ni. Snacka om att missa hela iden om att vara en service enhet till andra avdelningar på jobbet. Vi är liksom anställda båda två på samma ställe o vi vet båda två vad som gäller från högre ort.... Hur gör andra som får order från alla möjliga håll om än det ena än det andra som ska göras när det inte finns personal att göra mer än vad vi måste. Min prioritering är utifrån vad mina chefer tycker jag ska göra och inte vad andra avdelningar tycker vi ska göra också. Det är fler gånger än detta vi ska göra och betala för saker som inte har med oss att göra men just idag känner jag mig mest som en nej sägare till allt och det är inte roligt men kanske nödvändigt?
Om ni undrar, efter femtioelfte gången om samma sak är vi snart tillbaka på samma ruta som vi startade på fast med lite mer kunniga beslutsfattare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Takire
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 952
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 606
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 787
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits