Atopica och Fungoral

Apollo

Trådstartare
Hur har era hundar reagerat på Atopican eller Fungoralen.

Vet inte vilken medicin det beror på men lös i magen, bajsar mer än förut men äter MYCKET mindre, aptitlöshet. Fungoralen ska hon bara äta ett kort tag. Atopican får vi se men ska hon sluta äta och bajsa löst och i mängder är det ju inte så kul.

Vill ju att detta ska fungera då hon mått så dåligt i sin allergi kommer biverkningarna att släppa eller ska det vara så här.:confused:

Sv: Atopica och Fungoral

I början brukar man ge atopica tillsammans med mcp och någon syrablockerare, typ ranitidin. Eftersom diarré och kräkningar är de vanligaste biverkningarna så kan man i början alltså ge extra skydd mot magen för att sedan gradvis trappa ner. Det funkade bra för min hund. Och glöm inte att ge atopica tillsammans med maten, det underlättar också för mag-tarm-kanalen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 467
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 970
Senast: emma-vsm
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp