Ätit grillad kyckling - hur orolig ska man vara?

Lejonelle

Trådstartare
Två finfina grillade kycklingklubbor försvann fortare än blixten ned i Z:s mage för några timmar sedan. Hur orolig ska man vara? När är faran över? Tyvärr hade vi ingen sparris hemma...

Sv: Ätit grillad kyckling - hur orolig ska man vara?

tror inte du behöver vara så orolig, har det inte kommit ut idag kan du ju ge paraffinolja för att ge lite hjälp på traven.

min hund har satt i sig en hel stinaskyckling, tillagat :eek: men det gick bra!

Två finfina grillade kycklingklubbor försvann fortare än blixten ned i Z:s mage för några timmar sedan. Hur orolig ska man vara? När är faran över? Tyvärr hade vi ingen sparris hemma...

Usch... jag skulle vara rädd för benen som ju blir sylvassa när de tuggas sönder!! :eek: Men hoppas att det går bra!!

Om hunden svalde dem hela så är det nog inget att oroa sig över. Och även om den tuggat på dem så brukar hundar klara sånt rätt bra ändå.

När min hund var dräktig så snodde hon allt ätbart som hon kunde komma över. En gång rensade hon ett helt fat med kotlettben som var kvar efter en middag. Hon hann gluffsa i sig ca 10 st innan jag hann fram och stoppa henne. Som alla vet är ju inte huggna fläskkotletter heller det bästa för en hund... Men inget hände som tur var. Dagen efter dök hon vid ett obevakat tillfälle ner i papperskorgen och åt upp alla ben från en kyckling. Det hände inte nåt då heller, som tur var måste jag tillägga igen.

Jag tror som sagt att det inte är någon större fara, ha bara lite uppsikt över din hund ifall den börjar bete sig konstigt.

Kan berätta för dig att jag i förra veckan på valpkursen fick lära mig att det INTE är farligt om en hund får i sig en kyckling. JA, fågelben kan splittras, men en kyckling tas när de är 16v (om jag inte kommer ihåg fel), deras ben har vid den åldern inte hunnit bli "splitter-ben" eller vad jag ska kalla det :angel:. Du bör alltså inte behöva bli orolig :bow:

*till alla*
Tack för alla lugnande svar. Nu har det gått ett dygn och Z mår jättebra, äter och leker och har inga bekymmer med magen. Så vi verkar ha haft tur trots slarvet att ställa kycklingfatet i noshöjd.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
494
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 781
Senast: Tualma
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 372
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka