P
psyk
Jag har startat upp ytterligare en enskild firma att ha vid sidan om mitt sedvanliga arbete, vilket innebär att jag har en FA-skattesedel.
Min nya firma skall sälja bla. hund - och hästprodukter och jag står nu i kast med att kontakta diverse grossister för att informera mig om deras olika villkor m.m.Dock vet jag att de oftast kräver en stor första order för att man ens skall bli godkänd som återförsäljare.
Företag har jag sedan tidigare så den biten behöver jag ingen hjälp med
men andra frågor av kanske större vikt är:
Nu vill jag främst ha svar från de som gjort detta eller har erfarenhet men tips tas gärna emot i övrigt.
Min nya firma skall sälja bla. hund - och hästprodukter och jag står nu i kast med att kontakta diverse grossister för att informera mig om deras olika villkor m.m.Dock vet jag att de oftast kräver en stor första order för att man ens skall bli godkänd som återförsäljare.
Företag har jag sedan tidigare så den biten behöver jag ingen hjälp med
men andra frågor av kanske större vikt är:
- Får man köpa hem t.ex varor från existerande häst/hundbutik och sälja dem vidare?
- Måste man meddela det företaget i så fall att jag tänker sälja deras grejor vidare?
Nu vill jag främst ha svar från de som gjort detta eller har erfarenhet men tips tas gärna emot i övrigt.