Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaa, det är ett beskymmer, min nya häst har ätit på mitt nya staket inte kul, då har de ändå mat i hagen så gott som hela tiden,har börjat lägga in små granar till dem, tycker de om att gnaga på, senhar jag smetat på tjära på toppen av stolparna och längst med staketet, inte snyggt men effektivt.....Ahi skrev:Jag har en pålle som äter på stolparna i hagen som besatt. Kan det vara så att hon har brist på något? Hon har kompisar och träd inslängda att gnagga på. Stallägaren tycker ju inte det är så skoj när hennes stolpar blir uppätna. Råd mottages tacksamt
Jag har ju oxå eltråd innanför stolparna men vissa ställen kommer mina små älsklingar åt i alla fall...axel skrev:Jag har satt tråd längs med stolparna.
Annars är ett bra altrnativ att köpa plastrullar att trä på stolpen.
Det är varken kul att hästarna äter impregnerat trä eller när grindstolpar går av på vintern.
Har satt en xtra stolpe vid grinden utifall det skulle hända igen!!
Saintnessie skrev:Gran stallet till oss har satt på munkorgar på alla hästar..dom åt nämligen ner hagarna varje dag...
Saintnessie skrev:du kan juh alltid såga ner lite träd, grövre stockar så hon har att gnaga på..?
Gran stallet till oss har satt på munkorgar på alla hästar..dom åt nämligen ner hagarna varje dag...