M
-moa-
Så...min stora pålle är på boxvila och kräver stallbandage pga. lymfangitrisk, han får lätt ksav av stallbandagen (har fått sår trots bra lindning och efter rådfrågning av vet och här så hittade jag en kombination som han verkade tåla.)
Men, nu har jag ett nytt problem!
Nu har han börjat äta upp paddarna! Eller tekniskt sett äter han väl dom inte men han massakerar dom totalt
Köpte 4 nya idag, och fick precis sms att han totalt hade dödat dom :/
Nu när såren hade läkt från skavet provade jag en endaste natt att nyta paddar till ett par lite kortare (eftersom jag har märkt att han gärna drar i dom och har sig) men det gick absolut inte, fick förfärligt skav på bara en natt.
Bytte tillbaks till stora jättetjocka paddar (som tyvärr inte verkar finnas i väldigt kort modell ju för liksom, vem vill ha det normalt sett haha) men som sagt nu äter han verkligen upp dom på 5 minuter
några tips på vad fasan man gör?
Kan ju inte direkt sluta linda för då svullnar han massor och det är fortfarande 2-3 veckor kvar på boxvilan och om han får lymfangit så försvåras ju rehaben.
Men kan ju knappast låta honom få skav så det blir sår igen.
Men å andra sidan går det ju inte ha nya paddar varje dag, det har jag inte råd med! (har redan förbrukat....tror det är runt 6 set nu av olika slag, minst 3 set av dyrare tjocka paddar)
Piss liksom varför ska det vara så komplicerat!
Pest eller kolera verkligen känns det som, eller personlig konkurs.
Jag ser ingen direkt lösning på det...så ideér mottages tacksamt!
Men, nu har jag ett nytt problem!
Nu har han börjat äta upp paddarna! Eller tekniskt sett äter han väl dom inte men han massakerar dom totalt
Köpte 4 nya idag, och fick precis sms att han totalt hade dödat dom :/
Nu när såren hade läkt från skavet provade jag en endaste natt att nyta paddar till ett par lite kortare (eftersom jag har märkt att han gärna drar i dom och har sig) men det gick absolut inte, fick förfärligt skav på bara en natt.
Bytte tillbaks till stora jättetjocka paddar (som tyvärr inte verkar finnas i väldigt kort modell ju för liksom, vem vill ha det normalt sett haha) men som sagt nu äter han verkligen upp dom på 5 minuter
några tips på vad fasan man gör?
Kan ju inte direkt sluta linda för då svullnar han massor och det är fortfarande 2-3 veckor kvar på boxvilan och om han får lymfangit så försvåras ju rehaben.
Men kan ju knappast låta honom få skav så det blir sår igen.
Men å andra sidan går det ju inte ha nya paddar varje dag, det har jag inte råd med! (har redan förbrukat....tror det är runt 6 set nu av olika slag, minst 3 set av dyrare tjocka paddar)
Piss liksom varför ska det vara så komplicerat!
Pest eller kolera verkligen känns det som, eller personlig konkurs.
Jag ser ingen direkt lösning på det...så ideér mottages tacksamt!