äter kvistar

Elin_B

Trådstartare
är det farligt om hästen äter kvistar när man är ute och rider,så länge det inte är giftiga träd, och beror det på brist av något?

Sv: äter kvistar

tror inte att det är ett dugg farligt, min häst äter på alla roliga pinnar hon ser.. Grangrenar är mumsigast!
När vi är ute å går bär hon omkring pinnar i munnen...
Tillåmed vägmarkerings pinnarna i bambu skulle hon stanna å smaka på idag! :D

Nej, fast helst vill man ju inte att dom ska snappa åt sig ( om man inte tagit fikapaus själv förståss :p ). Jag tycker inte om att min häst försöker äta när jag rider eftersom det då visar att han inte är ett dugg intresserad av det jag vill att han ska göra...

nej, jag blir galen på ouppfostrade djur som stannar och käkar gräs t ex. men nu när det inte finns gräs och man bara skrittar på lång tygel ute i skogen har jag inte brytt mig så mkt när han bara snappar en kvist i farten. dock har jag nu börjat säga åt honom.. det är lite "shettisfasoner" men..;)

Svalur och de andra hästarna i hans stall äter också kvistar. Larsa, stallägaren kom med sitt släp en hel drös med kvistar som vi slängde in till hästarna. Det tog inte många sekunder förrän de började knapra på alltihop.
Det är nog bara bra att de äter sådant, har Larsa sagt till oss(mig och mamma.)

Jag tillåter inte mina hästar att snappa till sig nåt när vi är ute och rider. Det kan lätt bli en ovana.

Nej det är inte farligt ge hästarna det i hagen det är nyttigt med bark för tarmfloran.
Sedan är det väl inte så kul att de äter under ridturen själv har jag ett hbl som beter sig som en ponny när vi rider hon snappar efter allt som är ätbart och hon är STARK!!!! Inte kul!!! :crazy:
:idea: Gräsätartygel för stor häst vore kanske något :rofl:

Farligt ur hästen, nä tror inte det.

Men minder skoj för markägan (om det nu inte är du som äger marken) om han/hon skall använda tränden till nåt spesiält. Beror ju även på hur stora grenar han tar.

Kram

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: screen
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Någon som med säkerhet kan tala om för mig vad det här är för träd? Cirka en meter högt. Växer i hästhagen. Det får gärna stå kvar om...
Svar
8
· Visningar
404
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar