Äter dåligt

Chickengirl

Trådstartare
Min 6månaders valp äter dåligt... Antar att de kanske e en period hon kommit in i.
Hon älskar hemmalagad mat, men nu vill hon inte ens äta sitt torrfoder när vi blandar i "vanlig" mat... :confused:

Sv: Äter dåligt

En hund svälter sig inte i onödan. Det som är lite oroande är att det är en valp som växer mycket, men de behöver ju olika mycket i olika perioder. Men ställ bara ner maten, inget i den, äter hon inte, så inget daltande, blir inte bättre av det, snarare tvärt om, har en kullsyster till min som ägaren börjat handmata & då äter hon bara ännu sämre när ägaren inte gör detta. Ta gärna undan maten efter en stund om hon inte ätit, severa antingen en gång till efter en stund eller först vid nästa mål.

Det man ev kan ha i är lite laxolja (om ni tänkt ge det sen). Vad får hon för torrfoder?

Sen måste jag bara fråga, vad ger ni för hemlagat & varför?

sluta ge nåt annat än torr foder så ska du se att den börjar äta det..

Det är mamma som ger henne de på hennes kvällsmål. Har sagt till henne att hon inte alltid måste ha "vanlig" mat i utan kan få de ibland bara isf.

Vi ger henne och hon är uppfödd på Doggy.

Vi låter inte skålen stå nere jätte länge kanske 30min å har hon inte ätit upp så får hon vänta till nästa mål.

Äter hon uppsvälld eller torr mat?
Mina har aldrig velat ha uppblött mat så dom har fått maten torr från det jag hämtat hem dom.

Hon kanske vill äta på andra tider än dom som ni har.
En av mina hundar hade en period som hon åt nästan hela dagsransonen på natten.

Nu Har jag gjort det enkelt för mig. Hundarna har fri tillgång dygnet runt.

Hon äter torr mat nu, hon slutade äta uppvälld när hon var 3-4månader.
Vi har provat att ändra tiderna men de hjälps inte... hon får bara 2gånger om dagen nu eftersom hon aldrig var rikigt hungrig varje gång.
hon får när hon vaknat på morgonen och sen vid 19 på kvällen...

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: Troll
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka