Äta Inolaxol granulat-hur gör man?

Stinaelin

Trådstartare
Jag har IBS och äter vanligtvis Lunelax pulver. Tycker det är det bästa bulkmedlet på marknaden. Nu är den tyvärr slut hos leverantören...
Apotekaren lyckades lura på mig Inolaxol, och värre produkt får man leta efter.

Jag menar, den är säkert bra och gör sitt jobb i tarmen, men hur får man i sig sk*ten?

Finns det någon här som äter det? Hur gör ni för att få i er detta? Det är ju små kulor, som grus, stenhårda. Man kan inte röra ut dem i vatten, inte tugga på dem. Jag kämpar med att ta lite i munnen i taget och skölja ned med vatten, men det är jättesvårt att få ned dem utan att tugga, och det känns som jag får minst ett korn mellan varje tand sedan, som jag måste peta ut efteråt. Blä!

Hjälp!

Kan du inte tippa huvudet bakåt och hälla dem så långt bak du kommer åt så de inte tar på tänderna innan du tar små klunkar vatten så de inte rör får omkring?

Jag lägger dom i ett shottglas med lite vatten över. Sedan sveper jag i mig det och sköljer ner med mer vatten från ett vanligt glas. Lite jobbigt i början men jag har vant mig nu.

Ta en sked med yoghurt eller filmjölk, häll över lagom med korn, stoppa skeden i munnen och svälj. Upprepa tills kornen är slut. Det är det enda sättet jag fick i mig dem. Jag håller helt med dig om att de är hemska!

Jag har testat sveptekniken (den kör jag med Lunelax och det fungerar utmärkt). Men kornen är förstora, de åker inte ned ordentligt.

Jag ska öva mer, jag har ju ett helt paket att roa mig med... :wtf:

Jag har IBS och äter vanligtvis Lunelax pulver. Tycker det är det bästa bulkmedlet på marknaden. Nu är den tyvärr slut hos leverantören...
Apotekaren lyckades lura på mig Inolaxol, och värre produkt får man leta efter.

Jag menar, den är säkert bra och gör sitt jobb i tarmen, men hur får man i sig sk*ten?

Finns det någon här som äter det? Hur gör ni för att få i er detta? Det är ju små kulor, som grus, stenhårda. Man kan inte röra ut dem i vatten, inte tugga på dem. Jag kämpar med att ta lite i munnen i taget och skölja ned med vatten, men det är jättesvårt att få ned dem utan att tugga, och det känns som jag får minst ett korn mellan varje tand sedan, som jag måste peta ut efteråt. Blä!

Hjälp!
jag hade samma problem när jag åt den där medicinen... fick ju inte ner skiten hur mycket och länge man än försökte. lättast upptäckte jag var att äta tillsammans med kräm, typ jordgubbskräm, lägg kornen längst ut på skeden och en stor klick kräm och svälj, inte tugga.

jag hade samma problem när jag åt den där medicinen... fick ju inte ner skiten hur mycket och länge man än försökte. lättast upptäckte jag var att äta tillsammans med kräm, typ jordgubbskräm, lägg kornen längst ut på skeden och en stor klick kräm och svälj, inte tugga.

Ja, kräm, vilken bra idé! Har testat filmjölk, men den är ju inte tillräckligt tjock.

Hjälper dessa tillskott tycker ni?
Jag har också IBS. Dock inga problem med varken diarré eller förstoppning. Däremot uppsvälld mage, gasig tarm och magont från helvetet.
Funderar på om man kanske borde prova med något tillskott?

Ja, kräm, vilken bra idé! Har testat filmjölk, men den är ju inte tillräckligt tjock.

Nej filmjölk fungerade inte för mig heller, den är alldeles för tunn. Det måste vara något som är mer som gele ;) typ kräm, eller så finns det kanske något som är ännu tjockare... hmm

Hjälper dessa tillskott tycker ni?
Jag har också IBS. Dock inga problem med varken diarré eller förstoppning. Däremot uppsvälld mage, gasig tarm och magont från helvetet.
Funderar på om man kanske borde prova med något tillskott?
Den hjälper, men inolaxol skulle jag aldrig palla med att äta varje dag, gud vilket jobb att försöka få i sig dom där jädrans kornen varje dag. Då är jag hellre kass i magen, och får gå på toa lite oftare faktiskt.

Jag tycker också att det funkar bra att ta med fil. Man vänjer sig med att äta det varje dag.
Nu behöver jag inte varje dag dessbättre, utan bara periodvis. En gång var det slut på granulat och jag tog pulver istället, det var mycket värre tyckte jag.

Nej filmjölk fungerade inte för mig heller, den är alldeles för tunn. Det måste vara något som är mer som gele ;) typ kräm, eller så finns det kanske något som är ännu tjockare... hmm
Min pappa var cancerpatient som inte kunde svälja tabletter så bland annat fick han en variant av korn och nu när du säger det, han åt dem med sylt. Sylt på en matsked, på med kornen och täck med mer sylt. Otroliga mängder sylt gick det åt men han lyckades få i sig dem :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka