Jag kommer att tillbringa en eller två kvällar i Varberg i helgen tillsammans med en god vän. Någon som har tips på något eller några trevliga matställen med någorlunda humana priser? Söker något roligare än en pizzeria, men enklare än en Michelin-krog, typ... :-) Vi är rätt flexibla vad gäller matval - kött eller skaldjur, svenskt eller internationellt, dricker gärna ett gott vin till maten... Tacksam för tips!
Finns ju massa gott i vår fantastiska stad.
Ska ni till apelviken så har jag alltid fått god mat på Solviken, lite billigare än Johns place. De har jättegoda kötträtter och grym pizza. Ganska mycket att välja på.
Inne i stan gillar jag Zorba, Invito och Big boys.
Zorba har grekisk mat, helt gudomligt gott lamm!!!
Invito har pasta, pizza och även en del kött och fisk. Dock ska man inte gå dit på "udda" tider, har fått uppvärmd mat vid två tillfällen. Men runt lunch och på kvällen när man äter från den menyn som de serverar ifrån har de bra mat.
Big Boys är king of meat! Ska du ha en riktigt god köttbit, gå hit.
Sen finns ju massa bra som jag personligen inte är så förtjust i, Grappa tex.
Vill ni äta lite finare och något dyrare så gå till Hus 13 på fästningen. Supergod mat och väldigt bra service!
Nu dricker jag inte vin, men här har de tydligen bra viner. (heter hus 13, vin och skafferi)