Äta i Göteborg

Karfitsa

Trådstartare
Hej, kära bukare! Här kommer ytterligare en tråd där restaurangtips efterfrågas. I morgon är jag i Göteborg och kommer att vilja gå och äta på eftermiddagen. Enda kravet är att restaurangen ska vara nära Liseberg, eller någorlunda nära i alla fall. Vi äter allt och det gör inget om det kostar en slant, bara det är bra.

Vi åker i morgon bitti, så jag behöver svar före 12.00 tisdag 10 juni. Tack på förhand!

Om ni vill få en ok sammanfattning av restauranger och har tid att läsa lite, så rekommenderar jag att ta en titt på GPs krubbkollen och uteätarna. Jag tycker det ger en ok överblick och det blir lätt att sålla lite beroende på vad en känner för :)

Hej, kära bukare! Här kommer ytterligare en tråd där restaurangtips efterfrågas. I morgon är jag i Göteborg och kommer att vilja gå och äta på eftermiddagen. Enda kravet är att restaurangen ska vara nära Liseberg, eller någorlunda nära i alla fall. Vi äter allt och det gör inget om det kostar en slant, bara det är bra.

Vi åker i morgon bitti, så jag behöver svar före 12.00 tisdag 10 juni. Tack på förhand!

Då rekommenderar jag er att åka upp i Gothiatornet och äta. Magnifik utsikt över hela staden, och bara ett stenkast från Liseberg.

I morgon är jag i Göteborg och kommer att vilja gå och äta på eftermiddagen. Enda kravet är att restaurangen ska vara nära Liseberg, eller någorlunda nära i alla fall. Vi äter allt och det gör inget om det kostar en slant, bara det är bra.
Det finns massor med bra restauranger kring Liseberg. Heaven 23 eller Incontro på Gothia Towers funkar fint, men på Södra Vägen har ni lite mer personliga restauranger, tex Diner 22 som alltid levererar.

Jag tycker att Heaven 23 och Incontro är alldeles för opersonliga. Jag skulle inte gå dit privat. Det är ställen dit man blir bjuden i samband med tjänsteärenden ibland, tycker jag. Jag avråder alltså från Gothiatornet.

Nu har jag läst vad ni skrivit och skummat igenom Krubbkollen (hade glömt den; tack!) Dinner 22 eller Eat verkar tänkbara alternativ till Heaven 23 och Incontro. Fler förslag? Så kan jag förhandla med mitt sällskap om vart vi ska gå.

Restaurang Räkan, helt fantastiskt! :love: Bara 10-15 min promenad från Liseberg och man får köra sin egna radiostyrda båt med räkor till bordet :D

Annars har Restaurang Angelo's helt gudomliga tapas och suverän service alla de gånger vi varit där. 10 min promenad från Liseberg, max.

Båda restaurangerna hittar man enkelt via Google.

Heaven 23 helt okej mat men tråkig inredning och service samt väldigt små portioner för rätt mycket överpris, tyvärr.

Angelos ligger i närheten, mycket god mat och väldigt bra service!

La Cucina Italiana är mitt nya favoritställe i stan. Fantastisk mat verkligen. Dock kan det vara svårt att få bord utan bordsbokning, men en kan ju ha tur ;)

Nu har jag läst vad ni skrivit och skummat igenom Krubbkollen (hade glömt den; tack!) Dinner 22 eller Eat verkar tänkbara alternativ till Heaven 23 och Incontro. Fler förslag? Så kan jag förhandla med mitt sällskap om vart vi ska gå.

Jag har besökt Eat flera gånger och har alltid varit mycket nöjd med maten. Det är sällan (konstigt nog)så mycket folk där men vi har som sagt varit helnöjda. Deras grillade lax med chevre- och päronsallad kan starkt rekommenderas.

Uppdatering:
Tack för alla tips! Jag sparar dem till nästa göteborgsbesök (snart, hoppas jag!). Tyvärr blev det ändrade planer och i slutänden krävdes min närvaro på Liseberg hela dagen igår.:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Samhälle Lämna in din äldre anhöriga när du ska till frisören eller vill ha egentid. Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att idéen är...
2
Svar
22
· Visningar
1 676
Senast: honung
·
Hästvård Hej på er! Min kille har blivit sparkad på ganaschen och är såklart rejält svullen. Någon gång under eftermiddagen igår blev han...
Svar
3
· Visningar
3 114
Senast: Immakim
·
Trav Jag har länge siktat på att betäcka mitt sto 2012. Har (som de flesta andra av oss travnördar) lusläst hingstkatalogen hela våren för...
Svar
11
· Visningar
2 135
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama