Astrid Lindgrens värld

Kirre

Trådstartare
... utan barn. Är det "värt" det? Jag och mamma ska till Öland nästa vecka och jag har fått för mig att jag vill besöka Astrid Lindgrens värld men är det bara kul för barn eller föräldrar som gläds med sina barn? Jag kan ju säga att som ex High Chaparall var inget kul enligt mig.

... utan barn. Är det "värt" det? Jag och mamma ska till Öland nästa vecka och jag har fått för mig att jag vill besöka Astrid Lindgrens värld men är det bara kul för barn eller föräldrar som gläds med sina barn? Jag kan ju säga att som ex High Chaparall var inget kul enligt mig.
Jag skulle inte åka dit om jag var dig. Jag avskyr High Chaparall.

Jag var där när jag var i mellanstadieåldern, men det var under julmarknaden har jag för mig, och kommer ihåg att jag blev lite besviken, lite hade man ju förväntat sig att det skulle kännas som när man vad 6-7 år och var där, sådär "magiskt" och mysigt. Men kanske kan det vara lite "mysigt" att gå runt och titta på de uppbyggda världarna iallafall när man är vuxen?, dendär riktiga känslan lär nog utebli tyvärr när man är vuxen:/

Annars så finns det ju bl.a bullerbyn och Katthult hyffsat i närheten, där de spelade in filmerna. Där har jag varit nu senare i lite mer vuxen ålder också och tycker ändå det är lite kul att gå runt och titta och "minnas" filmerna, lite nostalgi får man iallafall:) tips:up:

Nej - det är inte kul för vuxna, jag är ju superbarnslig och gick in för att stoja runt med barnen men njepp - kul hade jag inte mer än att jag gladdes åt barnens lek i de olika miljöerna.

Tack för svar. Låter som att vi kanske ska hoppa över den lilla omväg det blir och spara pengarna till något bättre.

Jag och mamma var där för nått år sen och jag hade skitkul! Fast jag inte ens gillar att vara där det är mkt barn..

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama