Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det alltså två olika hästar som fått astma samtidigt fast de går på lösdrift? Det låter rätt märkligt. Vet man säkert att det är astma och inte något virus t ex?Ägaren har ändrat på det mesta. Bytt hö (dock inte hösilage) bytt strö och till och med vatten. Dem går på lösdrift dygnet runt.
Jag hoppas nu att dem ska bli bli bättra/bra efter medicinen de äter just nu.
Både gårds veterinär och klinik veterinär säger samma saker. Massa prover är tagna som hittills inte visat något.Är det alltså två olika hästar som fått astma samtidigt fast de går på lösdrift? Det låter rätt märkligt. Vet man säkert att det är astma och inte något virus t ex?
Instämmer! Om man uteslutit någon form av t ex virus så borde något ha utlöst det och går de på lösdrift känns ju fodret mest sannolikt.Dammigt = mögligt.
Får dom ett bra grovfoder nu borde det läka ut på någon månad. Är även detta foder dåligt kommer dom fortsätta ha lungproblem.
Det är extremt osannolikt att två lösdriftshästar får astma samtidigt, mycket mer troligt att det var fodret.
Svara lite kort, men ja jag har och har haft två hästar med allergi/astma.Både gårds veterinär och klinik veterinär säger samma saker. Massa prover är tagna som hittills inte visat något.
Bla prov i lungorna på den ena. Där väntas svar fortfarande i och för sig.
Min egna teori är att något triggat igång det hela? Dammigt grovfoder kanske.
Och att det kan vara ärfligt då det är mor och son som insjuknat.