Ascot Arab Sale

Sv: Ascot Arab Sale

Herregud, Vadeer SU är till salu! (Mamluk - Viola/Naftalin) född 1989... Vill ha, så var är min lottovinst?!?!?!? Oh, där fanns mycket att dregla över, ojoj... En Persik-valack född 98, flera kombinationer av Wiking-Dormane eller Wiking Manganate, snacka om kvalitetsauktion!
Vem har lust att bli min mesenat och följa med mig på shopping? :devil: (Jag erbjuder i retur ett livligt/entusiastiskt resesällskap! Räcker det månne?)

Senast ändrad:

Jag törs inte åka dit!!! jag skall INTE ha fler hästar !?!? eller????
Ingela

klart du ska ha fler hästar, en mer eller mindre?? jag skulle kunna tänka mig fler hästar om jag bara hade råd.... sälj någon trevlig unghäst som du har så har du ju mer plats!

in med nytt bra blod!

Jag törs inte åka dit!!! jag skall INTE ha fler hästar !?!? eller????
Ingela

Då kan vi ju åka dit tillsammans och INTE köpa hästar, haha! Det finns säkert ett 10-tal jag skulle kunna tänka mig att köpa osedda och ytterligare lika många jag skulle vilja se live och INTE (?) köpa...

Någon självdestruktiv byggare som vill komma och bygga nya stallar till oss mot, säg, mat och husrum? (Ooops, jag tror det låter som ett traditionellt äktenskap med en hästtoka!)

Någon självdestruktiv byggare som vill komma och bygga nya stallar till oss mot, säg, mat och husrum? (Ooops, jag tror det låter som ett traditionellt äktenskap med en hästtoka!)

:rofl: :rofl:
Maken och jag har ont i magen av skratt nu :D

Jag har plats i stallet. skicka nagon av era rutinerade tävlingshästar till mig sa kan ni köpa nya i England :angel:

Säkert kul att köpa häst om man bara kunder rida:devil:
Själv går jag och väntar på att operera korsbandet i knät som har gått av, har fullt upp med en häst som det gör ont att rida.

Från en som gärna vill bygga ut stallet.....

9,7 miljoner SEK gick dyraste araben för på galoppauktionen i Paris i torsdags.
SNITTET blev ca 700.000:- och medianen över 400.000:-

Avkommor efter Akbar och Al Sakbe stod högt i kurs.

Det ni gott folk!

låter som underbara hästar..!! den som ändå ha så mycket pengar,och tid att åka :angel: !!

(världens vackraste arab är, okej - var, väl Peleng? nån som håller med? :) både underbart vacker och nästan fasansfullt dyr - runt 9 miljoner DOLLAR..gud vad jag grät när jag läste att han dog :'(..)

låter som underbara hästar..!! den som ändå ha så mycket pengar,och tid att åka :angel: !!

(världens vackraste arab är, okej - var, väl Peleng? nån som håller med? :) både underbart vacker och nästan fasansfullt dyr - runt 9 miljoner DOLLAR..gud vad jag grät när jag läste att han dog :'(..)

Även om jag tyckte att hästarna som gick genom ringen var sanslöst fina, så tror jag dock att många svenska arabmänniskor satt kaffet i halsen om de sett dessa kusar.

För övrigt flögs Dahess till Istanbul samma kväll och startade 36 timmar senare i Malazgirt Trophy med 850.000 dollar i potten. Han kom 2:a.

Även om jag tyckte att hästarna som gick genom ringen var sanslöst fina, så tror jag dock att många svenska arabmänniskor satt kaffet i halsen om de sett dessa kusar.

Som icke-arabkunnig blir jag genast nyfiken. Varför? Vad var det som var annorlunda med dessa hästar?

hm..jag är inte superkunnig jag heller på arab-området, men det låter som att många av oss här hemma skulle få ta ett lån som är nästan lika stort som om man skulle köpa ett hus, för att ha råd med en avguldklimparna :angel: :p

Som icke-arabkunnig blir jag genast nyfiken. Varför? Vad var det som var annorlunda med dessa hästar?

Det har nog med den alltid lika omdebatterade arabtypen att göra. ;)

Jag tror Genberg menade att de inte var så "utställningsmässiga" men att det var snygga, korrekta hästar. Han får gärna rätta mig om jag har fel.

Det har nog med den alltid lika omdebatterade arabtypen att göra. ;)

Jag tror Genberg menade att de inte var så "utställningsmässiga" men att det var snygga, korrekta hästar. Han får gärna rätta mig om jag har fel.

Du har rätt. De franska ser mer ut som lite mindre fullblod, men med svans i vädret :-). SNYGGA hästar! Med skritt som gav gåshud!

Amer--avkommorna liknar mer såsom vi är vana vid att se araber.
Satt jämte en i Frankrike boende Libanes som är uppfödare "Cedaroaks arabians" www.cedaroak.com . Han menade att araberna i väst oftast har sitt ursprung i karga ökenländer. Medan fransmännen tagit mycket från de norra, bördiga delarna av Syrien. Och att dessa väsentligt åtskilda geografiska zoner skapat hästar av olika modell.
Makes sense.

Själv föder han upp bägge sorter. Det gillar jag.

Sj

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Kollagentillskott?

Omröstningar

Tillbaka