Sv: artroshäst, lider han?
hejsan, jag har själv artros (stavning?) då jag har en reumatisk sjukdom. jag äter smärtstillande varje dag 4 tabelletter/dag skulle jg inte göra det så vet jg inte hur det skulle gå, trots att jag äter detta finns det dagar som jag knappt kommer upp ur sängen.
jag skulle aldrig behålla en häst med artros, jag vet hur ont det gör, ibland har jag så ont så jag sitter helt apatisk och mer eller minder bara gungar fram och tillbaks bara för att jag har så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
det är något att tänka på!
tänk oxå på att hästar gör allt för att dölja sin smärta eftersom de är bytesdjur och rovdjuren går alltid på de svagaste...
det du oxå ska tänka på är att alla är individer, min häst som jag tog bort förra året hade artros, det syndes att han vissa dagar hade lika ont som mig (blev apatisk och inåtvänd) så man måste titta på hästen och vara väldigt observant, ser hästen lycklig ut? springer han i hagen och hoppar och skuttar av glädje ibland?
gör han inte det så skulle jag nog ta mod till mig och fundera på vilket sätt jag tycker är bäst att ta bort honom. men ser hästen lycklig ut och full av livsglädje så skulle jag og behålla den, då menar jag även när den har sina sämsta dagar!