Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
7000 kr/ha och år är priset som gäller här - men det är ju inte representativt för hela landet, här är marken dyr. Skulle mark till händelsevis vara till salu pratar vi en halvmiljon eller mer per hektar. Om du frågar för att få en uppfattning om vad du borde betala där du bor - kontakta LRF och kolla hur markpriserna ligger generellt i ditt område. Sen beror det ju mycket på vilken typ av mark det handlar om också, och vilka olika användningsområden utöver bete som det finns för just den marken.Ni som arrenderar betesmark ungefär hur mycket betalar ni och hur mycket mark arrenderar ni till hur många hästar?
Jösses, det var verkligen dyrt! Jag har betalt 500 kr/ha och år... Nu är det iofs mark som inte går att ha till annat än bete så jag kan förstå att man får betala betydligt mer för beten som ligger på åkermark. Jag har arrenderat mellan 1 och 3 hektar beroende på antal pållar.7000 kr/ha och år är priset som gäller här - men det är ju inte representativt för hela landet, här är marken dyr.
Ja, här är det billigare att låta hästarna gå i grushage och fodra med hö hela sommaren... men det är inte den hästhållning vi vill ha så vi betalar.Jösses, det var verkligen dyrt! Jag har betalt 500 kr/ha och år... Nu är det iofs mark som inte går att ha till annat än bete så jag kan förstå att man får betala betydligt mer för beten som ligger på åkermark. Jag har arrenderat mellan 1 och 3 hektar beroende på antal pållar.