Arr lokal hopptävling (serie) - inga godk hinder. HJÄLP!

Ponnytant

Trådstartare
Hej!
Klubben ska arrangera en lokal hopptävling (serie) i höst och står i princip utan (godkända) hinder. Styrelsen har jagat sponsorer - men inte fått napp (ja - en finns visst, men det räcker ju inte med ETT hinder!). Läget är akut och vi är en grupp som blivit tillfrågade om vi kan komma med idéer / lösningar. JAG GÅR FÖRSTÅS VIDARE MED FRÅGAN TILL FÖRSAMLINGEN PÅ BUKE! :love:

Hyra - låna ???
Någon som har några tips? Hyra - låna - (stjäla :angel:).

Bygga
Det är en liten klubb - men det finns några aktiva som börjat snickra (de har kommit över en del kasserat material). Kanske församlingen här kan ge tips på (enkla) "bygg själv" - gärna med bilder!!!! OBS! Måste vara godkända för tävling! Jag har hittat några trådar, men de handlar mer om "hemma-hinder" - och det är det vi har! Om ni inte har någonstans att lägga upp bilder så skicka gärna PM!

Tacksam för alla tips!!!!!!!

Sv: Arr lokal hopptävling (serie) - inga godk hinder. HJÄLP!

Ni kan ju fråga om ni får låna av en annan klubb. Har svårt att tänka mig att ni får låna gratis men har är ni villiga att betala så är det nog inga problem :)

Jag har kollat vilka av klubbarna i trakten som har tävlingar samma helg och skickat förfrågan till två av dem. En av dem har svarat att de tyvärr har klubbtävling (som alltså inte finns med i Tävlingstermin) den helgen. Den andra har inte svarat än. Vi är villiga att betala! Vi har tom säkrat att vi har transport med chaufför. Det mesta klart alltså, men inga hinder........

Okej, jobbigt det där. Hoppas det löser sig ändå. I värsta fall får ni väl helt enkelt ställa er och snickra ihop lite hinder.
Kan ju visa en bild på min förra klubbs mur :p Jag var inte med och byggde den men jag var med och målade den.

8739079.jpg

Jepp. Vi ska snickra också och jag vet att det finns en trasig mur som kanske kan lagas! Tack för tipset. Fast jag skulle nog helst bara vilja ha glada gubbar..........!
Fler tips?????

Köp hinderfötter & bomhållare, finns billigt. Och slå ihop 2 brädor. Så de blir 10x10cm.

Inte den bästa bilden ,nu är hinderstöden målade i vitt också.
22713077.jpg

Vi har skramlat ihop en massa hinderfötter. BRA idé att sätta hop två brädor! Det tror jag vi kan få billigare än färdiga stolpar!
Säkerhetsskrållor får vi förstås investera i också.

Någon som har en bra idé om hur vi kan ordna läckra infångare????

Det bästa tycker jag är att göra infångarna så rejäla att man kan använda dem som hinderstöd OCH infångare i ett. Sätt en skena för nyckelhålsskållor på, myckt praktiskt inför ex ombyggnader och att sedan förvara. Lycka till!

Är på jobbet och kan inte lägga ut bilder men gå in på www.lottasfoto.se och kolla in bilder hon har tagit från min ridklubb, lerk så kan du få se våra hinder. Vi har en duktig kille på klubben som har snickrat de flesta av hinderstöden som även fungerar som infångare.

Hej! Vilken är det som är din klubb? Du kan PM:a om du vill! Jag frågar eftersom det finns många klubbar & länkar på den sidan!

Lilla Edet verkar det vara, står ju lerk i inlägget :)

Min klubb är lilla edets ridklubb (lerk) tror att det står laxhoppet på länken till bilderna. De flesta av stöden är gjorda av en som jobbar på klubben, han är riktigt duktig tycker jag. Att ha hinderstöd och infångare i ett är super tycker jag!

Så fina och delvis ovanliga hinder ni har! Och de ser ändå "inbjudande" ut (inte FÖR mycket "titt"). Fick en massa tips genom bilderna. Ska visa dem för de i styrelsen som tagit tag i "snickeriet". De vet inte vad som är upp och ner på vare sig häst eller hinder - men snickra kan de! Får hoppas att de blir klara i tid. Inte kul om allt luktar målarfärg på tävlingsdagen!

Vi ska nog kunna få ihop det. Efter inventering av allt trasigt material har de kommit fram till att det nu är ett antal bommar och säkerhetsskrållor som saknas......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka