• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Laahra
  • Startdatum Startdatum
L

Laahra

Vill veta allt om denne hingst. Vet han är morfar till Corlensky G men thats it!!!

Sv: Arpeggio

En riktig toppenhingst ! Är pappa till bla Ludger Beerbaums All Inclusive.
Westfalare född 1995.. Godkänd i Rheinland och Westfalen.
Avkommorna har tjänat mer än 5 miloner kronor i prispengar i Tyskland.
22 avkommor har placeringar i svår klass.
Avkommeindex
Dressyr 124 (95%)
Hoppning 135 (93%)

arpeggio.jpg

Här är en son GK i Danmark och hannover :d

Stammen är Arpeggio-potsdam-pilot,7år gammal,tävlar 140-145 klasser och på G uppåt

Låter verkligen intressant detta!Skulle vilja se den godkända sonen i D-mark.Vi skulle kanske försöka få en godkänd Arpeggiohingst här i Sverige:d

All inklusive är han valack el hingst?

vad har han för stam? ja ett bra sto i sverige kanske borde betäckas o försöka få ev son godkänd...men tar ju några år.

Den Danska sonen är suuuuuper´läcker,kolsvart med 3 strumpor,hoppar som en gud och kan faktiskt även röra på sig
Han fick sina 1:a avkommer 2007,jag pratade med ägarna precis innan Herning där han var med och tävlade.

Här är några fler bilder av honom

kan krumelura

och akta sig för att bli blöt om hovarna

Och var jätte söt :love:

Hingsten i Danmarlk, Amarone har mycket linjevel på Pilotblod.
Pilot 2 gånger 3+4, Pilots far Pilatus 3 gånger 5+4+4 och Pilots farfar Perseos 4 gånger.
Han har veka kotor bak och trånga hovar enligt kritiken vid DV kåring.

Bestået 30-dages test i Schliekau 2005 (Opførsel: 8,13 – Trav: 6,56 – Galop: 6,69 – Skridt: 6,06 – Ridelighed: 7,38 – Springanlæg: 9,06).

Senast ändrad:

Han bor bara ca 1.30 tim från skåne + 2 broavg. :devil:

Ska jag klappa honom från dig ;)

Kicki H jag vet ,men denna gången blev det en lyckad "linjeavel" och han har inte ärvt något av Pilots omtalade humör,så ibland blir 2+2=5

Får nu en orsak till att ta en tur till K-hamn!;)

Men de veka kotorna passar inte riktigt mitt sto...hon har lite långa kotor...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
707
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!
  • Kattbilder #10