- Svar: 18
- Visningar: 2 285
Jag är arg hela tiden. Jag är trött och jag orkar inte. Har haft så sjukt mycket oflyt de senaste 9 månaderna. Först fick jag ingen inkomst alls för oktober. Sen har jag råkat ut för oplanerade utgifter. Minns inte alla men de senaste är: en kraschad backspegel, 3 veterinärbesök för katterna, en p-bot, två punkteringar inom loppet av två veckor och i tisdags när jag skulle till jobbet så startade inte bilen. Bärgare fick hämta den. Och jag fick ta ofrivillig semester eftersom jag inte kan ta mig till jobbet utan bil. Lånebil fick jag inte tag i och hyrbil har jag inte råd med. (Har ändrat försäkringen nu så hyrbil ingår, men det hjälper ju inte mig den här gången.)
I går handlade en granne åt mig, men jag missade att jag behövde fil och mjölk. Och jag vågade inte be henne köpa musli för jag är kräsen. Vill ha nyckelhålsmärkt musli som består av annat än torra flingor. Bad henne dock att köpa lösgodis och sa vad jag gillade. Blev ändå inte rätt och så fick jag vit choklad som jag inte gillar. Och så var det alldeles för lite i påsen. Sa jag ville ha för runt 30-35 kronor men fick bara en bråkdel.
Jag skulle behöva handla idag också, men det går inga bussar alls. Och det är för långt att cykla till affären. Har f.ö. inget att cykla på då däcken saknar luft och jag äger ingen manuell cykelpump. Har bara en liten minikompressor som jag kopplar in i ett 12 V uttag och nu är allt det där på verkstan.
Jag är hungrig. Har mat hemma men orkar inte tillaga det.
Och habiliteringen är också så orimligt sega. Känner inte att jag får någon hjälp därifrån trots att det gått nästan ett halvår
Fan, ge mig styrka att orka.
I går handlade en granne åt mig, men jag missade att jag behövde fil och mjölk. Och jag vågade inte be henne köpa musli för jag är kräsen. Vill ha nyckelhålsmärkt musli som består av annat än torra flingor. Bad henne dock att köpa lösgodis och sa vad jag gillade. Blev ändå inte rätt och så fick jag vit choklad som jag inte gillar. Och så var det alldeles för lite i påsen. Sa jag ville ha för runt 30-35 kronor men fick bara en bråkdel.
Jag skulle behöva handla idag också, men det går inga bussar alls. Och det är för långt att cykla till affären. Har f.ö. inget att cykla på då däcken saknar luft och jag äger ingen manuell cykelpump. Har bara en liten minikompressor som jag kopplar in i ett 12 V uttag och nu är allt det där på verkstan.
Jag är hungrig. Har mat hemma men orkar inte tillaga det.
Och habiliteringen är också så orimligt sega. Känner inte att jag får någon hjälp därifrån trots att det gått nästan ett halvår
Fan, ge mig styrka att orka.