Arg på halkan

fiaskurken

Trådstartare
Det är snorhalt hos oss just nu :crazy: Går inte ens att rida i paddocken :( För att ta oss till skogen måste vi gå en bra bit och det har man ju inte alltid tid med. Jag som brukar vara glad för våra långa slingriga grusvägar.

har fyra elitbrodd i vardera fram, men det går knappt att gå SJÄLV från bilen till stallet. Promenera ska vi inte tänka på, jag höll på att dra omkull både mig och hästen en sisådär 35 gånger när jag halkade runt som bambi på hal is :angel:

Hur är era vägar? Hoppar ni över ridningen de dagar det är så här halt? Vad gör ni istället?

Sv: Arg på halkan

Låter lustigt att hästen halkar så mycket om den har 4 brodd i skorna. Min häst har bara 2 brodd i varje sko (hon har fortfarande "sommarskor" då jag skodde precis innan snön kom) och klarar sig riktigt bra trots att vägarna är isiga till och från. Ibland är det för halt men då går jag i vägkanten... det löser sig nu när hon har brodd innan kund ejag glömma att rida.

Här går det utmärkt att rida, pållen har bara två bordd i framskorna och går barfota bak. Inge halt alls och vägarna är snötäckta, antar att slasket inte hunnit hit ännu därför har det inte blivit halt. Vinterdojjor med sulor får han på sig fram runt den 20 dec.
Jag rider på som vanligt ungefär, jättemysigt med långa härliga galopper i lössnön! :love: Pållen älskar det!! :D

jag vet det är helt hopplöst. det går inte att göra ett skit. inte ens brodden hjälper. :mad:

min pålla gick nästan omkull idag, en frambenet halkade rätt ut och båda bak åt varsitt håll typ, så hon ramlade ner på magen nästan...läskigt.
det är skithalt, grusvägarna som det är skog runt om är helt hopplösa att rida på, där är det bara is, is och is. i skogen är det bättre, och så finns det lite andra mer "öppna" grusvägar som är isfria där kan man rida.

Här är det blankis nästan överallt men broddarna fungerar bra. Kan både trava och galoppera. :)

Jag har visserligen bara skor fram, men där har jag som sagt fyra elitbrodd i varje fot och han halkar som sjutton ändå. Läskigt, jag vågar knappt rida :eek: Vi har inte så mycket skogsstigar som jag hittar på, så det är mest grusvägarna att välja på...

Vi har ju i och för sig en fin ridslinga att rida på men det fungerar bra än så länge i alla fall. Fast håller det på så här länge till blir det nog värre

Här är det blankis på vägarna och skare på alla andra ställen, så ridningen är bara att lägga på hyllan ett tag :( . Skaren är ju stenhård, så de skär sig ju på den. Typiskt att det inte kan bli riktig vinter nångång. Man blir ju tokig när det är 5 plusgrader ena dan, och 25 minus nästa :mad:

Liknande trådar

Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 317
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 951
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama