Arg och fundersam!

K

Kicki_J

Läget är så här; en av våra tikar höglöper och vi håller på att para för fullt, alla hanar är riktigt på hugget, även de som måste titta på och är ledsan att de inte får ta del i det roliga. En granne har en taxhane som springer lös i tid och otid. De som måste tvärnita med bilen svär ve och förbannelse men de flesta säger ju "det är jakttider och då händer sådant", men hundskrället är ju lös resten av året också!
Hur som helst så är jag livrädd att någon av våra ska ta sig ur hundgården om han kommer in på tomten. Ingen har rymmt ur gårdarna tidigare men eftersom läget är lite spänt just nu så tror jag att våra hanar skulle bli galna om en främmande hund skulle stryka runt på tomten nu. OM någon skulle komma lös, ja då åker väl jag på skadestånd antar jag, trots att det är på vår gård.
Jag vet ju redan vad som gäller men jag känner mig så irriterad så jag ville skriva av mig lite!:mad:

Sv: Arg och fundersam!

Kan du inte be grannen att inte ha sin hund springande lös ett tag eftersom du har tik som höglöper och att dina hanhundar är lite "på hugget" just nu. Risken finns ju att någon rymmer ur hundgården och det blir bråk! Har en kompis vars höglöpande tik klättrade ur hundgården som var 1.80m hög för att flirta med grannens hanhund 3km bort! Den hanhunden var som tur var inte lika rymningsbenägen som henne och stannade i sin hundgård. Någon form av kompromiss borde ni ju kunna komma överens om!?

Sv: Arg och fundersam!

Fånga in hunden vid tillfälle och kör den till polisen? :devil: Jag utgår nu från att ni försökt prata med dem om problemet, men tyvärr vet jag själv att den här typen av folk brukar vara omöjliga att tala till rätta. Begriper man inte vilka risker man utsätter sin hund för genom att låta den ränna omkring i bygden utom uppsikt, då är man nog inte särskilt oroad för hundens säkerhet eller intresserad av att ta sitt ansvar heller. Det de håller på med är ju på intet sätt tillåtet, hunden får absolut inte springa omkring utan tillsyn hur som helst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka