snow
Trådstartare
Jag ska absolut testa detta på min sambo nästa gång jag känner mig sugen - "älskling, är det inte dags för lite vuxenskönt? " Känner på mig att det kommer resultera i bästa sexet so far, en klockren turn on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta kan bli årets vinkel på Barn och alkohol på jul på Buke!
Jag har väntat på när den skulle komma
Bara om en myspinne är inblandad...Kallas det "vuxenskönt"? HJÄLP!
Svar nej!Propagerar klippet ovan för sex och alkohol?
Svar nej! Beroende på hur det görs dock såklart. Men att det skulle vara generellt fel? Svar nej!Är det hemskt att en julkalender förklarar sex för barn?
Svar nej!Och ffa, är det hemskare än att visa en julkalender som är extremt könsstereotyp?
Första gången jag läste Alfons och soldatpappan, när Alfons och hans vän kollade på krigsfilm och hur allt var så häftigt osv minns jag att jag kände ett visst obehag. Jag läste den för min 2-åring. Den slutar ju på ett väldigt trevligt sätt såklart eftersom att det är en Alfons. Men jag vet inte. Dottern förstod den inte riktigt än och jag kände att jag idag inte vill förklara vad krig är då hon kanske behöver större ordförråd för att ställa följdfrågor om något gör henne orolig. Det skyddar jag henne gärna mot något år till i alla fall.
Julkalendern dock. Alltså, jag tror att den gör dig bättre för äldre barn. Jag kommer själv att titta på den, dottern får vara med om hon vill. Den verkar kul men jag vet inte hur mycket hon förstår. Jag tycker inte något av detta verkar farligt egentligen. De lär sig tidigt vad sex är och jag tror inte att vetskapen om att vissa ibland dricker vin är farligt. Hela alkoholdiskussionen känns ju som om den grundas i att folk är rädda att barnen ska bli rädda för fulla människor, kan det stämma? Jag tror inte att alkohol orsakar obehag för mina barn så länge det hålls på en bra nivå och i en julkalender måste det väl vara på en bra nivå tycker jag.
Ps. Tyckte dock att klippet kändes både stelt och lite pinsamt och inte så roligt och förmodligen inget jag skulle titta på. Obs dock ej pga moralpanik el dyl.
Nej precis. Det var därför det var en PS .Ja, huruvida man tycker att det är roligt eller ej är rätt godtyckligt och alla julkalendrar kommer inte passa allas humor.
Förlåt! Julen är BARNENS högtid!Det heter faktiskt BARN och alkohol på jul. Stava rätt är du schysst.
Vi kommer inte titta på Julkalendern. Inte av anledningen som pratas om här utan av den anledningen att den totalt vedervärdiga människan Kakan ska medverka.
Vi brukar förvisso inte direkt kolla på julkalendern annars heller men i och med Kakans medverkan kommer vi totalbojkotta den.
Jo, jag såg ett inlägg på Facebook igår (var annars?) där en så kallad "Facebookvän" länkade till följande klipp från årets julkalender i SVT (som jag för övrigt är extremt pepp på; jag är ett STORT Historieätarna-fan):
Hon (och många med henne har jag sedemera sett på SVT Barnkanalens Facebooksida) var extremt upprörd över att det "propagerades" (hennes uttryck) för sex och alkohol i julkalender. Hennes barn skulle minsann inte få se detta hemska utan istället få titta på Sunes jul, som jag i min tur inte skulle visa för mina barn då jag finner den extremt könsstereotyp. VAD skulle Sunes kompisar säga om de visste att han och Sofie - som han såklart är käääär i - lekte med hennes dockor?!?!? Så OERHÖRT pinsamt!!!
Nu blev jag lite nyfiken på hur resten av världen - dvs medlemmarna på Bukefalos - ser på det här. Propagerar klippet ovan för sex och alkohol? Är det hemskt att en julkalender förklarar sex för barn? Och ffa, är det hemskare än att visa en julkalender som är extremt könsstereotyp?
Varför är hon vedervärdig? Jag gillar henne jättemycket.
Jag kommer titta på julkalendern tillsammans med min 4,5-åriga dotter. Utgår från att vi kommer uppskatta den.
Gällande Sunes jul så ser vi den också. Givetvis är den omodern i en del bitar men i många andra delar är den oerhört underhållande. (Pulkapappan och Snöbollskriget är mina favoriter )
Aha. Jag har inte Twitter. Vet inte vad saken gällde men nog kan jag komma på tillfällen där det känns berättigat att kritisera polisen.Bland annat har hon ju uttryckt sig mycket nedlåtande mot polisen via Twitter.
Aha. Jag har inte Twitter. Vet inte vad saken gällde men nog kan jag komma på tillfällen där det känns berättigat att kritisera polisen.
Hon har fått en massa näthat för det.Om jag minns rätt så var ett av de formulerat som "Det va ett jävla tjat om Malexander. Palla när snuten tycker synd om sig själv"
Och sånt kan ju uppröra en del känslor. Hos poliser bland annat.