Årets första

Sv: Årets första

Både permetrin och deltametrin använd(e)s inom jordbruket så effekterna av de substanserna är välkända. Tror inte du behöver oroa dig för att en massa djur har fått sätta livet till bara för att man valt att använda dem som fästingskydd också.

Jag går ugenom vovve efter promenader ändå, hur ska jag annars veta att halsbandet fungerar?

KL

Har alltid använt Frontline eller Exspot växelvis på mina vuxna hundar - men vad använda till valp 4-5 månader? Är dessa medel ok till valpar också?

Frontline ska vara okej. Exspot avråds till valpar eftersom det ska vara lite starkare och inte helt testat på valpar ännu vill jag minnas.

Man kan kolla själv på fass.se, o klicka på länken för veterinärfass, skriv in medlen så får man bästa svar.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
781
Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter... 2
Svar
21
· Visningar
832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Uppfödning Portugal
  • Distansritt
Tillbaka