Årets första

Sv: Årets första

Både permetrin och deltametrin använd(e)s inom jordbruket så effekterna av de substanserna är välkända. Tror inte du behöver oroa dig för att en massa djur har fått sätta livet till bara för att man valt att använda dem som fästingskydd också.

Jag går ugenom vovve efter promenader ändå, hur ska jag annars veta att halsbandet fungerar?

KL

Har alltid använt Frontline eller Exspot växelvis på mina vuxna hundar - men vad använda till valp 4-5 månader? Är dessa medel ok till valpar också?

Frontline ska vara okej. Exspot avråds till valpar eftersom det ska vara lite starkare och inte helt testat på valpar ännu vill jag minnas.

Man kan kolla själv på fass.se, o klicka på länken för veterinärfass, skriv in medlen så får man bästa svar.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 877
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur