Seabaz
Trådstartare
Vem köper/äger en eller flera ardennerhästar idag?
Jag var just inne på en annonssida och av någon anledning var det var och varannan och var femte annons som var ardenner säljes. Olika kön och åldrar och erfarenheter men mycket unghästar under 2 år.
Jag tycker dom är otroligt läckra men skulle aldrig skaffa en själv.
Vem köper dessa?
Såklart man kan rida dom men de är ju så extremt tunga?
Hoppa lite småhinder men antar att det inte är att rekommendera.
Att hitta stallplats lär bli svårare med? Hovslagare, går de oftast barfota eller behöver de skor för de är så tunga?
Äter dom i stora lass med? Lättfödda oftast iofs gissar jag...
Körning! Det är väl vad dom är mest lämpade för men även nordsvensken borde ha en fördel över ardennern när det kommer till både kör- och ridbarhet?
Tänker väl att de flesta hästraser har mer fördelar än ardenner egentligen...
Är det mer hästmänniskor med egen gård som gillar lugna skogspromenader som har ardenner?
(Och till moderator: jag försökte söka upp någon kallblodstråd att posta i, men hittade ingen. Flytta gärna inlägget till passande, förlåt)
Jag var just inne på en annonssida och av någon anledning var det var och varannan och var femte annons som var ardenner säljes. Olika kön och åldrar och erfarenheter men mycket unghästar under 2 år.
Jag tycker dom är otroligt läckra men skulle aldrig skaffa en själv.
Vem köper dessa?
Såklart man kan rida dom men de är ju så extremt tunga?
Hoppa lite småhinder men antar att det inte är att rekommendera.
Att hitta stallplats lär bli svårare med? Hovslagare, går de oftast barfota eller behöver de skor för de är så tunga?
Äter dom i stora lass med? Lättfödda oftast iofs gissar jag...
Körning! Det är väl vad dom är mest lämpade för men även nordsvensken borde ha en fördel över ardennern när det kommer till både kör- och ridbarhet?
Tänker väl att de flesta hästraser har mer fördelar än ardenner egentligen...
Är det mer hästmänniskor med egen gård som gillar lugna skogspromenader som har ardenner?
(Och till moderator: jag försökte söka upp någon kallblodstråd att posta i, men hittade ingen. Flytta gärna inlägget till passande, förlåt)