Kicki_83

Trådstartare
Ni som kör med era ardennrar vad har ni för vagnar?

Mins hästs stallkompis har bara en sån där tung vagn man kan köra hem ved på. Och jag har funderat om man kanske kan hitta en lättare vagn som hon skulle kunna dra med sin loksele.

Sv: Ardenner

Nu har jag iof. shirehästar men bumling som bumling....
Vi kör:
Gigg

Timmer

Flakvagn

Släde som man kan ha både till enbett o par

4hjulsvagn både enbett o par

*kl*

Okej då kanske inte den vagnen är så tung ändå då. Får se till att skotta fram den så hon kan börja använda den.
Släde har vi till våra pållar också men inte blivit så mycket åkt i vinter när det kom så mycket snö.

Nollan Vilka fina hästar och härliga bilder :)

Jag har en stor fyrhjulsvagn. Den är 4-5meter lång, med fotbroms och tung som as.. Jag kör med loksele. Men det äringa problem alls, dom vänjer sig snart vid vikten och blir allt starkare.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 463
Senast: Derivata
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka