Arboga Ryttarsällskap?

Jag gjorde, på slutet av 80-talet början 90 :)

Min favorit var Caramia, en underbar liten grå ponny med vilja av stål :D

Vet att en liten prickig ponny med det orginella namnet Pricken stod där också, Bandit en brun C eller D-ponny och så Princessa (tror jag hon hette) en ca 1.80 hög travare :)

Minnet sviker tyvärr lite då det var så länge sen, men det var de jag kom på just nu :)
 
Pricken var efter min tid, Bandit red jag mycket och likaså Caramia. Princessa vet jag inget om tyvärr, måste varit efter min tid också.
 
Jag minns
Ponnyer
Emil, fux
Pärla, skäck
Acke, blåögd skäck
Molly, brun
Hamlet, svart/svartbrun
Dolly, svartbrun
Caramia, svartskimmel

Stora hästar
Abdun, skimmel
Oktavia, brun
L'Etoile, fux
Charlie, mörkbrun
Olivia, brun

...

Ska tänka på fler
 
Och jag minns en mörk, stor häst. Kanske var det Princess hon hette? Stel och tung som 17. Men travare minns jag inte att hon var?

Belona, tigrerad också
Lukas, brun elak ponny
Lord, new forest med mörk färg
Oywanna, brunskimmel connemara
Albertina "Lina", skimmel
Mischa minns jag när han kom, han var enorm!! Och sen visade det sig att han knappt var över ponnymåttet :p
Killer, vacker svart också liten stor häst
 
Vilket minne du har! Lukas, Oywanna och Mischa var där när jag gick där också :) Var Mischa en fjording eller är det fel häst jag minns? Ljus iaf...?
 
Den här hittade jag på ARS hemsida:

DXBHua9u17cgCu8bgWu_.jpg
 
Vilket minne du har! Lukas, Oywanna och Mischa var där när jag gick där också :) Var Mischa en fjording eller är det fel häst jag minns? Ljus iaf...?

Han var väl en korsning tror jag? Hans pappa (om ryktet var rätt) hette Charlie Brown och stod på ridskolan ett tag. Korsning nordis/halvblod tror jag. Mamman sägs ha varit ren fjording som stod halvvägs ut till Viby. Men ja, han var black i alla fall.

Ibland funkar minnet bra! :D
 
Han var väl en korsning tror jag? Hans pappa (om ryktet var rätt) hette Charlie Brown och stod på ridskolan ett tag. Korsning nordis/halvblod tror jag. Mamman sägs ha varit ren fjording som stod halvvägs ut till Viby.

Ibland funkar minnet bra! :D

Då var det iaf rätt häst jag mindes :D

Jag är imponerad, jag kom ju bara på fyra :D
 
Jag minns
Ponnyer
Emil, fux
Pärla, skäck
Acke, blåögd skäck
Molly, brun
Hamlet, svart/svartbrun
Dolly, svartbrun
Caramia, svartskimmel

Stora hästar
Abdun, skimmel
Oktavia, brun
L'Etoile, fux
Charlie, mörkbrun
Olivia, brun

...

Ska tänka på fler

Några till:
Jim, fuxfärgad liten stor häst (min favorit:love:)
Svarten, svart nordis eller kallblodstravare
Cinzano, gigantisk bruning
Manja, stor skimmel
Scarlett Pimpernell "Fimpen", brun
Collage, stooor fux

Även Oywanna minns jag, hon knäckte näsan på mig under en hopplektion och Oktavia, Belona. Lina köpte en tjej i min ridgrupp. Princess minns jag också, hade henne som sommarhäst när jag var 8-9 år, hon var ett halvblod och ingen travare (om jag minns rätt)
 
Oh! min dotter red där, kommer ihåg alla hästar ni nämner. Jag minns även Poker, russ tror jag, o Gullpiga liten pigg häst o givetvis Killer min mans favorit.
 
Hur har jag kunnat missa den här tråden?! Jag började visserligen inte rida på ars förrän 97-98,men då fanns fortfarande Oktavia, Mischa, Fimpen, Cinzano, Dolly, Mercedes, Gullpiga och Caramia kvar av de äldre hästarna.
Caramia köpte jag -05 och hon levde gott som (pigg!) pensionär tills hon blev 32 år gammal, togs bort pga skada efter en ordentlig vurpa i hagen 2012. Världens bästa ponny, henne lärde jag mig mycket av :love:
 
Hur har jag kunnat missa den här tråden?! Jag började visserligen inte rida på ars förrän 97-98,men då fanns fortfarande Oktavia, Mischa, Fimpen, Cinzano, Dolly, Mercedes, Gullpiga och Caramia kvar av de äldre hästarna.
Caramia köpte jag -05 och hon levde gott som (pigg!) pensionär tills hon blev 32 år gammal, togs bort pga skada efter en ordentlig vurpa i hagen 2012. Världens bästa ponny, henne lärde jag mig mycket av :love:

Åh, vad härligt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag försöker hitta hästfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
871
Senast: Islaend
·
Gnägg Någon som minns denna ridskola på 90-talet? Kvinnan som ägde den hette Inger och jag minns att hon flyttade senare. Red där på 90-talet...
Svar
4
· Visningar
630
Senast: Ekeberg94
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: iliedtoday
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 348
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp