arbete/vila under utbildning?

missB

Trådstartare
Har en sent inriden 6-åring som är under utbildning. Köpte henne förra sommaren, då var hon sutten på ca 20 gånger. Har mest ridit i skogen hittills samt arbetat i paddock från marken, mest frihetsdressyr men nu även lite skolor (inriktning AR). Hon hade en viloperiod i vintras på några veckor. Nu har vi trappat upp träningen, men vad är egentligen lagom? Vi rider i skogen allt mellan 35 min till dryga timmen, med väl anpassat tempo och terräng, även lite klättring. Jobbar från marken i 20-30 min pass, samt har nu även börjat rida kortare pass på 20-25 min, hon blir ganska trött efter ett sådant pass. Hur många dagar i veckan bör hon vila? I nuläget vilar hon 3-4 dagar i veckan beroende på hur vi jobbat, men vad är egentligen lagom?
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 399
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 273
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 547
Senast: Sasse
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 949
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp