Arabkorsning

Sv: Arabkorsning

Jag har tidigare bara haft kontakt med arabkorsningar som varit ponny, de har varit trevliga och duktiga ponnys som haft fina resultat i både hoppning och dressyr. Sedan några år tillbaka har jag ridit och tävlat (lätta klasser) en arabkorsning som kanske inte är så lyckad (även om jag gillar honom). Han är kallblodstravare/arab och väldigt speciell till tempramentet, antingen är han lugn som en filbunke eller på tårna. Han har en extremt stark vilja, har ett fint språng och lätt för samling. Jag själv skulle inte betäcka en kallblodstravare med arab för att få fram ytterligare ett exemplar av denne herre men det finns väl bättre kombinationer kan jag tänka mig.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18