Ja :), enligt SAHF's hemsida:

"2004 års SM går i Hjo".
Arrangör är Hjo Western Riders och tävlingen äger rum den 27 – 29 augusti.

hej...men det är väl WRAS SM:ET...jag tänkte på SM i westernridning ENDAST för araber.....fast de kanske ska ha den där oxå?

Varför gör SAHF (Svenska Arabhästföreningen) reklam för WRAS då?

Inte vet jag... Kanske för att WRAS är huvudorganisationen för Western i sverige!!! Vi skall i alla fall inte ha nåt arab SM det vet jag eftersom jag själv jobbar med tävlingarna!!!

nej det förstod jag, arab sm brukar ligga utanför wras. men det är en "wras" klubb som arrangerar den. förra året var det WRÖ som gjorde det.
lycka till med WRAS SM:et

Men var inte WRÖ tillfrågade om att arrangera även i år? Jag pratade med några av funktionärerna på förra årets SM och då pratade man om att även arrangera nästa års arab-SM.

Himla trist att Strömsholmstävlingen inte blir av! Det hade varit en höjdpunkt!

Hej! det kanske dom sa.....hoppas det. jag tycker att det var himla bra arrangerat.och ett väldigt fint ställe.(lite långt bara för oss...kommer från dalarna)
Vad var det för tävling på strömsholm?

Givetvis! WRAS-tävlingar är ju öppna för alla raser....... :D...enda kravet är att man är medlem i en WRAS-ansluten klubb.... ;)

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Ja precis som Lenita sa så är WRAS Sm öppet för alla raser men du måste vara medlem i en wras ansluten klubb och ha licenser till dig och hästen....

Hejsan!
Tycker det var synd att informationen om årets westerntävlingar togs bort från SAHF:s (Svenska Arabhäst-föreningens hemsida). Det var för övrigt jag som skickade infon till SAHF:s webmaster. Tycker det är en bra service till SAHF:s medlemmar, både de som redan är westernfrälsta och de som ännu inte är det men är nyfikna på western, att informera om årets större WRAS-tävlingar men även SRHA/NRHA-tävlingar. Varför tycker jag nu det, jo för dessa tävlingar är fullt öppna för araber (och för den delen även alla andra raser/blandraser. Har alltså ingenting som helst att göra med att göra reklam för WRAS. Sedan bör ju naturligtvis info in så fort som möjligt om Arab-SM i Westernridning för 2004 men mig veterligt så är inte datum och plats klart. Om jag har fel på den punkten så informera gärna SAHF:s webmastern om den infon. :rofl:

Hej, Bia! :bump:
Ja, jag vet det att infon är tillbaka på SAHF:s hemsida igen. Mailade till webmastern som sa att det föll bort vid någon uppdatering av misstag.

Ska du förresten tävla i år?

Hälsningar
Marita
:banana:

Jag förstod att någon (du ;)) mailat till SAHF, men ville att alla här skulle få veta att infon var tillbaks!

Tävla.. nääe, jag rider endast från marken numera.. och tävlar gör jag från läktarplats :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För första gången på 21 år intog sportkörningseliten Österängarna i Strömsholm för Folksam SM i sportkörning.
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hela 21 lag kom till start när lag-SM för ponny avgjordes hos Ljuslingsbackens Fälttävlansförening. Förra årets silvermedaljörer...
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Evelina Söderström med Cilantro har såväl ett SM-brons som SM-silver i bagaget sedan tidigare. I år toppade de U25-klasserna under...
Svar
0
· Visningar
179
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Startskottet för ridsportens SM 2024 går hos distansritten. Folksam SM i distanritt för seniorer och young rider/juniorer arrangeras i...
Svar
0
· Visningar
229
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur