cello
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, har tänkt på det, men tycker att de brukar vara något grövre plus att framför allt hans huvud inte har så mycket welsh-karaktär.. Men jag gissar mest, är inte rasexpert direkt!Welsh Mountain?
Nä, kanske inte, men såg en bild på en sån korsning och den var så himla lik honom! Kommer inte ihåg var, ska försöka leta..Arab/shettis tror jag inte så mycket på.
Har du en bild på huvudet i profil?
Tycker hon påminner om en sån camarguehäst.
Ser i mina ögon mest ut som en welshponny, eller korsning med welsh.
Jag kan inte se några som helst drag av shetland i den kroppen.
Ha! Jag ska se om jag orkar ladda upp ett videoklipp, då är det ingen tvekan om att det är arab, 100% och i litet format tänker jag när han galoppstruttar. Plus hans ben, benställning, rygglinje. Och inte minst temperament.Instämmer plus att jag har svårt att se ev arabblod också. Det brukar slå igenom på skallen speciellt. Kanske finns det om det är längre bak, dvs mindre än 25%.
Exmoor??Finns russ på Irland? Det kan jag tycka mig se i hans ansikte, och ögon..
Om han är från Irland gissar jag ännu mer på någon blandning av de engelska och irländska ponnyraserna. Welsh/connemara kanske? Rätt troligt att det är en enda röra av många olika raser också, och inte renrasiga föräldrar
Men det du skriver om att han påminner om en arab i rörelsemönster och så får mig att tänka welsh/wm, de brukar inte allt för sällan beskrivas som typ pyttesmå araber.
Welshponnyn (sek B) har, om jag inte missminner mig, en del arabblod inkorsat långt bak i tiden. Det finns en del likheter med araben som ibland slår igenom mer.Ha! Jag ska se om jag orkar ladda upp ett videoklipp, då är det ingen tvekan om att det är arab, 100% och i litet format tänker jag när han galoppstruttar. Plus hans ben, benställning, rygglinje. Och inte minst temperament.
Men nej, huvudet är ju inte särskilt arabiskt. Därför tänkte jag arab x något litet med huvud av mer ursprungsponnytyp?
Eller helt enkelt som kossankaj skrev - att det kan bli lite hur som helst med korsningar..
Och hehe, shettis är väl ingen jättebra gissning vid närmare eftertanke.
Welshponnyn (sek B) har, om jag inte missminner mig, en del arabblod inkorsat långt bak i tiden. Det finns en del likheter med araben som ibland slår igenom mer.