Sv: Arab RM
Vi har ju kamperat ihop i snart sex år =). Jaa, han är Mias. Det var ju så att jag skulle varit med i Versatilen också, men redan efter pleasuren kände jag att han inte kändes fräsch och sedan efter horsemanshipen så funderade jag på att bryta. Han har utläkt spatt i båda bak och har den senaste månaden blivit otroligt stel
. Efter trailen kom Roffe och veterinären ut och bad mig överväga att stryka mig från versatilen, vilket ändå var ganska skönt eftersom jag kände djupt inne att det var det jag borde göra. Jag åker ju till USA om tre veckor och kommer inte alls kunna rida honom då (jag är den enda som rider honom), vilket gör att han inte kommer bli mjukare. Och sen, jaa, det är lika bra att vi satsar hans sista år (sista och sista, han är ju arab
) på att ha mysigt och bara rida för att det är kul =). Han har ju lärt mig så mkt redan, så det är inte så illa det heller.
Nee, är bara medryttare på honom, men håller för fullt på att lära honom grunderna i western och bygga upp lite rump- och ryggmuskler på honom. Tror han skulle kunna bli en superfin westernhäst, han verkligen älskar att arbeta!
Tyvärr är det ju så att man måste ha en riktig westernsadel för att tävla på högre nivå och nu rids han med bomlös...
Haha, joo, såg det där med Horsemanshipen....jag hade iaf ridit rätt mönster, var så säker
Fast jag tyckte inte det var värt att sitta och slita i honom, det kändes inte rätt.
Psst, såg du nåt av vuxenklasserna? Måste nog påstå att vi ungdomar ligger på en högre nivå än många av dem *host* (hoppas ingen tar illa upp!). Men det är ju bra, det är ju vi som ska föra sporten vidare sen
Vet du, egentligen borde vi försöka samla ihop alla arabungdomar så man kan träffas och prata och så, det vore ju jättekul
. Så kanske det går att få fler att upptäcka RM:et också
.