E

_Erik_

Arab Rm går snart av stapeln... någon som skall dit ??:confused: Eller kanske bara tävla de öppna klasserna på lördagen ?? :cool:

Sv: Arab RM

Moi =) Men det är nära på rekordlåga starter på RM:et :(

Vad är RM?? Jag ska däremot till SM, men vad innebär RM???

RM betyder Riksmästerskap. Det har bestämts i WRAS (tror jag) att pga att det ska anordnas ett gemensamt öppet SM, får inte rasföreningarna kalla deras SM för "SM", utan det får bli RM. Lite intressant att det bara är araberna som bytt hittils...*mutter*

Hoppas du förstod något av min förklaring :angel:

jo, men det minns jag när du säger det... Vad heter du ? Hade du inte en häst som hette Cadim eller någonting i den stilen ..?
Vilka klasser är du anmäld till??
Tyvärr är jag den enda anmälda till w. riding Y ....:rofl: :crazy:
Annars är det många klasser vi är tre i... så sämst blir man ju bronsmedaljör:rofl: :angel: :smirk: ;) haha.. (man behöver ju inte berätta för någon hur många som var med )...

Jag rider Cadim ja...du lär se vad jag heter i startlistorna ;) Såg att du var den enda, blir det verkligen nån klass då? Det kan ju iof komma efteranmälningar, men om det är färre än tre så ställs väl klassen in? Det betyder iof att reiningen också ställs in.....synd att Calle inte klarar reiningen, annars hade jag helt klart hoppat in där. Han tycker också det är lite för kul att byta galopp, så vi håller oss ifrån w. ridingen och minskar därmed på antalet bocksprång :angel:

I guess I'll see you soon ;)

jo det gör jag ju iofs... nu när jag vet vilken häst du rider...
jo, de borde ställas in isf.. hm,,skulle kanske kunna va me i reining istället för WR... fast min kan ändå inte stoppa och spinna så bra så det går nog skit iallafall... vi får se !

Känner du någon av de andra som är med ??

ja.. det tror jag också ! ;)

Värst vad du verkar positiv då ;) Synd att det blir så att man kanske tvingas välja mellan att rida en klass mindre eller att rida en klass man inte är redo för, bara för att inte tillräckligt många ställer upp =/. Tror vi får ta tag och värva lite ungdomar till nästa år, det här är ju patetiskt.

Hmm, känner och känner....känner till ett par och har träffat en annan ett par gånger förut. Själv då?

Btw, börjar du bli nervös? :D

ja vet...:crazy: ;) ja, jag rodde först att det skulle va sådär tio eller något i varje klass... antingen så har ingen upptäckt denna underbara ras mer än vi, eller också känner desig inte redo...:idea: :banana:

okej, nej jag känner ingen... ingen på hela tävlingen... har hört talas om Maria käki eller vad hon heter, någr från min klasss är från strängnäs...
Nej, faktiskt inte... brukar inte bli det så mycket iaf...;) du då ?
Vi ses på lörd. el.sönd. !
/Erik:bump:

westerntjej skrev:
RM betyder Riksmästerskap. Det har bestämts i WRAS (tror jag) att pga att det ska anordnas ett gemensamt öppet SM, får inte rasföreningarna kalla deras SM för "SM", utan det får bli RM. Lite intressant att det bara är araberna som bytt hittils...*mutter*

Det där stämmer väl inte riktigt, den där namnändringen gällde ju 2004, i och med att man tänkte ha ett gemensamt SM 2005. Nu blev det ju inte så, och då får väl varje förbund välja vilket namn dom vill. Det året - 2004 - som det var "aktuellt" med ändringen så kallade ju WRAS sitt SM för just RM. Så araberna är inte ensamma inte... ;) Däremot är de dom enda som heter det fortfarande!

Jaså :o Då ber jag så mkt om ursäkt! Inte min mening att sprida falsk information. Men om så är fallet så tycker jag minsann vi borde byta tillbaka, SM låter ju lite roligare än RM ;) :angel:

En fråga bara, det planeras väl ett gemensamt SM 2007, så egentligen borde väl namnändringsregeln börja gälla igen? :idea:

Måste bara få gratulera till framgångarna, otroligt vad bra det gick för er!! Ni var verkligen ett fint team :) . Hade det varit förra året hade jag helt klart gett er en match som hette duga, men jaa, det här året vill jag bara glömma :( . Har iaf insett att nu är det slut med vårt tävlande, vi får ta vinsten i Horsemanshipen som det slutgiltiga kvittot på att vi iaf lyckats bli ett riktigt team =).

Det får väl bli unghästen som gäller i fortsättningen, så om några år ;) (vi bortser från att han egentligen ska bli distanshäst...)

Iaf, GRATTIS! Och just det, ursäkta att jag var så asocial, kände mig lite oförskämd, men kände att jag inte riktigt kunde gå runt och prata med folk den här helgen, hade för mycket on my mind (kunde bara prata med de jag känner riktigt väl och de jag ehm, skriker på..:angel: ) Hoppas jag får revansch nån gång i fortsättningen :bump:

Tack :bow: :bow: !!!

Ni såg ut att vara ett fint team du och din gamla herre... Ägs han av Mia ?? Varför var det sista? Tyckte han gick bra... Horsemanshipen var super !!! Är den unga din egen??

Lugnt, jag är själv ganska allvarlig och skäller, skriker m.m :crazy: på alla runt om kring mig som jag känner... blir så bara..men jobbar på det, inte så snällt !!
Förresten, hade du stannat kvar inne på Horsemanshipen och inte brytit så kanske du fått bra placering... ingen red ju rätt mönster...:angel: :confused: ...

Tack än en gång ! Hoppas vi ses någon mer gång i framtiden som konkurrenter eller kanske utanför tävlingsbanan:p

Vi har ju kamperat ihop i snart sex år =). Jaa, han är Mias. Det var ju så att jag skulle varit med i Versatilen också, men redan efter pleasuren kände jag att han inte kändes fräsch och sedan efter horsemanshipen så funderade jag på att bryta. Han har utläkt spatt i båda bak och har den senaste månaden blivit otroligt stel :( . Efter trailen kom Roffe och veterinären ut och bad mig överväga att stryka mig från versatilen, vilket ändå var ganska skönt eftersom jag kände djupt inne att det var det jag borde göra. Jag åker ju till USA om tre veckor och kommer inte alls kunna rida honom då (jag är den enda som rider honom), vilket gör att han inte kommer bli mjukare. Och sen, jaa, det är lika bra att vi satsar hans sista år (sista och sista, han är ju arab ;) ) på att ha mysigt och bara rida för att det är kul =). Han har ju lärt mig så mkt redan, så det är inte så illa det heller.

Nee, är bara medryttare på honom, men håller för fullt på att lära honom grunderna i western och bygga upp lite rump- och ryggmuskler på honom. Tror han skulle kunna bli en superfin westernhäst, han verkligen älskar att arbeta! :love: Tyvärr är det ju så att man måste ha en riktig westernsadel för att tävla på högre nivå och nu rids han med bomlös...

Haha, joo, såg det där med Horsemanshipen....jag hade iaf ridit rätt mönster, var så säker ;) Fast jag tyckte inte det var värt att sitta och slita i honom, det kändes inte rätt.

Psst, såg du nåt av vuxenklasserna? Måste nog påstå att vi ungdomar ligger på en högre nivå än många av dem *host* (hoppas ingen tar illa upp!). Men det är ju bra, det är ju vi som ska föra sporten vidare sen :)

Vet du, egentligen borde vi försöka samla ihop alla arabungdomar så man kan träffas och prata och så, det vore ju jättekul :). Så kanske det går att få fler att upptäcka RM:et också ;).

Okej.. då förstår jag... så du bröt för att du kände att det inte var bra ? Jag trodde att du inte heller kunde banan... :angel: menmen...
Okej, ska du rida i USA eller ?? Men du kommer att fortsätta rida honom på "hans villkor" eller ??Även om ni inte tävlar ..?!?!

Okej, synd att sadeln ska hindra er från att tävla...:crazy:

Ja, jag såg Trailen, tyvärr inget mer eftersom det var långt att åka, men vad jag såg så tycker jag att de red ganska dåligt och håller med dig... De hade iofs en svårare bana men jag tror att många av oss hade ridit den med bättre poäng än dem..

Mmm...det var en bra idé.. kanske kunde man ordna en clinic för oss också som var sponsrad av ex. sahf eller någon annan arab organisation... typ clinic på lördan,fest lördag kväll.. en kort clinic på söndagen... SLUT... eller ngt i den stilen..kombinera socialt och träning =)

Tränar du för Mia eller ?? Tycker hon verkar så trevlig ;)

Kan tillägga att jag tyckte att Näsbyholms snläggning var mycket fin !!!

Och en liten nyfiken fråga:
Hur har dina placeringar vart på de tidigare Arab RM:en ?? Du hade väl fått guld i Trail, eller ??
Vilka har dömt de andra åren?

Brukar inte hänga här såhär mkt, men sitter just nu och smiter från att skriva min packningslista till USA *tråkigt*..:angel:

Jaa, precis, jag bröt för att ingenting stämde. Tro det inte om du inte vill, men den kunde jag faktiskt :D

Joo, precis, de hade en svårare bana, men sen i w.ridingen och pleasuren och jaa :crazy: Men sen fanns det ju de som red otroligt snyggt också, blev riktigt imponerad!

Bra idé =) Inte för att jag tror SAHF har varit överdrivet intresserade av oss westernfolk på sistone, men de sponsrade ju i helgen så det kanske har ändrats? Man borde kanske ta tag i det och höra sig för lite? De borde ju ha medlemslistor och grejer (inte för att jag är medlem där, men några är säkert det). Jag kan ju höra med Carolina, har haft lite kontakt med henne nu innan tävlingen och ni verkade ju komma riktigt bra överens =). Sen har jag två kompisar till...

Precis, har tränat för henne hela mitt westernliv (7 år). Hon är supertrevlig, det är ofta jag får träningsvärk i magen för att jag skrattat så mkt under lektionen, haha =).

Jaa, ska vara med på tre 5-dagarskurser och så få en vecka med privatlektioner. Ska bli så otroligt roligt!! En av kurserna är dessutom en dressyrkurs *huamig*. Har iof fått några halv-dressyrlektioner på unghästen, en av mina "medhjälpare" på lördagen är dressyrryttare och hon har hjälpt mig, så jag är inte helt borta på det, men ändå. En månad med folk man inte känner och så engelska dygnet runt (okej, själva delen med engelskan är väl inte so big a deal, men ändå ;) )

Nej, nu måste jag slita mig härifrån och gå och skriva klart lista, ska ju börja jobba och allt imorgon :angel:

Jaa, det är en mkt fin anläggning!

Debuterade förra året och då lyckades jag med:
Trail: 1/4
Horsemanship: 5:a (av fem, det var piiiinsamt, men vi tog fel galopp, det krävs mkt teknik för att få honom i v. galopp)
Pleasure: 1/4
Versatile: 1/3

Så där ser du, jag hade kunnat ge dig en ordentlig match...;)

Det var Rolf Blomberg som dömde även förra året, tycker han är väldigt bra. Det han gjorde på D-tävlingen när han hjälpte de ekipage det gick sämre för, var ju bara så bra!

Okej ! Vilka fina resulat !! Många tror att hästarna är lätta att rida bara för att de vart med ett tag men håller med dig om att det krävs ganska mycket för att få det att funka även på en "äldre "veteran""...

Håller med dig om att Rolf är skitbra domare !! Rättvis och ger en tips om det behövs...

Jo, jag tror dig till 100 procent !! Tro inget annat!!!!!!!!!
ja, ex. leksak är ju helt underbar, jag gillade också hon som hade araben som stod bredvid Cadim i stallet...

Ja Carolina är för härlig!!! Guud vilken trevlig och kul tjej... ! ! ! ! Och hennes häst är ju bara :love: för underbar:love: ...

Okej, guud vad roligt att få träna för NÅGON I usa... skulle vara överlycklig jag... blir det inte dyrt ???

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Snubbelfot
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka