Är manen ryckt eller klippt? :D *bildtråd*

C

chanell_86

Tror ni att denna manen är ryckt eller klippt? :angel:

22949392.jpg

och:
22949396.jpg

(lite dålig bild)
Gissa, och motivera gärna:banana:

Sv: Är manen ryckt eller klippt? :D *bildtråd*

Jag gissar på klippt helt klart! Det ser lite hackigt och inte så naturligt ut som ryckt man kan se ut. :p

Absolut klippt, syns ffa närmast på partiet närmast manken samt på att den är tjock med skarp men vinglig kant.

Varför undrar du? Även en oinvigd kan se det som alla andra svarat så jag är mer intresserad av varför du lägger ut frågan.

Klippt. Hur såg den ut när den var längre?

va onödigt taskigt skrivet!Förstår vad ts är ute efter. Och för att inte vara handryckt så tycker jag det är bra gjort med sax/ trimkniv/combikam/ ! Har sett riktigt fula manar- bla på mina egna :D mellan varven.

Taskigt eller inte? Men snyggt är det ju inte! Men smaken är ju olika. Så ser mina avelsston ut när jag haft bråttom att frisera dom...Men jag tycker inte heller att det är snyggt på dom, men något bättre än att se ut som travare i manen när dom inte tillhör den rasen.

Att manen ser ojämt ut tror jag beror mest på att den "står upp" på vissa delar. Min kompis har en sån där man som inte riktigt ligger ner helt på vissa ställen och ser då ojämt ut. Skulle man trycka ner den skulle det se bättre ut. Sedan om den är klippt eller ryckt har jag svårt att säga men jag tycker det ser bra ut oavsett.

För mig är det helt OK att man klipper manarna bara man INTE Klipper dom så korta och OJÄMNA! Hellre 12cm långa, men jämna så att dom ligger ner på en sida...

Svarar alla!!:laugh:

Ni har rätt allihopa:D Den är klippt!! Jag har aldrig klippt min hästs man förut. Gjorde väl det stora misstaget att klippa manen när den var genom blöt (efter regn) och därför blev den väldigt kort:crazy:
Och som någon skrev så är det en man som gärna står lite upp och inte är slickad mot halsen.. Det var ett misstag av mej att klippa så kort men som sagt har inte klippt hans man förut:angel:
Men jag måste ändå påstå att den inte blev helt fördjävlig ändå..:laugh: Ni som tycker motsatsen kan glädja er åt att det inte är eran häst;)

En ca bild på manen innan saxen kom fram, plusa på 3 cm på bilden:
21631652.jpg

Då var den INTE snygg.. Orkade inte rycka manen så mkt:o

Jag blir så trött på alla tråkiga, negativa människor! Tycker ni att det är fult kan ni väl hålla det för er själva, om ni nu är såå duktiga på att rycka/klippa/vad ni nu tycker man ska göra.

Min häst har otroligt tjock man, vilken trots att jag tunnat ut den knappt vill lägga sig ned. Den är oerhört svår att få jämn, och den ser mest ponnyruffsig ut. Men på tävling knoppas hon, kanonfint!

Jag tycker manen ser helt okej ut! :) Det är svårt att klippa en snygg man.

Jag tror den ser bättre ut nu än innan i alla fall!

Och så hemskt kort är den väl inte. Längre tycker jag ser ovårdat ut. Sen kan man finslipa manen lite så den blir mer jämn, men det är en annan sak.

Jag tror den ser bättre ut nu än innan i alla fall!

Och så hemskt kort är den väl inte. Längre tycker jag ser ovårdat ut. Sen kan man finslipa manen lite så den blir mer jämn, men det är en annan sak.

Det roliga är att den är så jämn den kan bli :crazy: För när jag kammar den så är den rak, men han har så mkt o "vild" man så den blir ojämn så fort han rör sej.. :grin:

Och sen:
Tack Alla som ändå tycker att jag kan visa honom ngn annan stans än hemma:bow: Ska nämligen iväg till tränaren idag:D

Och, den är faktiskt ca 10-12 cm lång:angel:. Iallafall när den var dyblöt och slickad efter halsen:angel::rofl:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 385
Senast: Stergo
·
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 128
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka