Är man galen om man.....

KungTulle

Trådstartare
Just nu tappar upp ett hett bad...kl 22.25 på kvällen pga av att man just legat på mage inne i en grisbox och gosat med 5 vilda bäbisar?

De har klättrat över hela mig....dragit och skakat i min jacka. Suttat på mina joggingbyxor.....brottats med mina händer....åkt kana på mina gummistövlar...kliat sig mot mina fingrar....kort sagt grisbäbisarna har haft jätteKUL i ungefär 2 TIMMAR!!!!! Samt vid ett tillfälle klättrat upp på min rygg och sedan trillat ner......

Det är som att leka med ett gäng levande spargrisar! De är typ KLOTRUNDA!:love:

Ser ut ungefär så här:

C-14B.jpg

Grismamma verkade mest tycka det var skönt att slippa dom ett tag och hon gick i godan ro och bökade lite i halmen eller låg och vilade efter det att hon ätit upp några digestivekex jag hade med mig in till henne.

Hon blev inte ens upprörd när lillebror kinkade.... ( Han blev sur för att han inte klarade av att klättra lika högt som de andra fyra...)

/KT

Sv: Är man galen om man.....

Du är inte galen. ;)
Det är helt normalt. Gör inte alla det. :angel:

Är nybadad nu.....

Fast man vill helst gå ut dit igen och gosa MEEEEERA!!!!!!:love:

Just nu är dom extremt dyra!

:)

/KT

Ha ha ha....jösses vad gottit det lät...ha ha små "Rullebullar" är ett bra namn.

Ha ha ha....jösses vad gottit det lät...ha ha små "Rullebullar" är ett bra namn.

Fakum är att det har funnits en uppfödare som hette "Mimmis Rullebullar" :p
Och tro det eller ej, så kommer mamma-grisen därifrån och heter just Rullebullens Gudrun :D

Men du kanske redan kände till det? ;)

Så gulligt det låter att mysa med grisarna.

På tal om Mimmis rullebullar så tror jag min bekant var där och köpte två grisar. Söder om Jönköping?

På tal om Mimmis rullebullar så tror jag min bekant var där och köpte två grisar. Söder om Jönköping?

Mimmi har nu flyttat till Mullsjö och har slutat med sin avel.
Hon har bara galten "Rex" kvar. (som kommer från mig)

Kan din bekant ha köpt en äldre sugga och hennes dotter?
(Snassan och Bessie)

Jag var med när de hämtade första grisen. Minns att det kom en galt gåendes lös :smirk: Det är nog inte de grisarna min bekante har. Dom hon har var kultingar bägge två när de hämtats.

Jag bara tänkte att världen kan vara liten.
Snassan är nämligen Gudruns mamma.:angel:

Tur att världen var lite större den här gången. :D

Brukar alltid försöka hinna gosa med några bäbisar på jobbet. Pratar iaf med dom väldigt mkt:D

Mina fingrar och min skjorta var väääldigt intressanta idag^^

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka