Är katter med lucka inne- eller utekatter?

Nileiris

Trådstartare
Är luckan igenbommad så blir de ju så klart "ofrivilliga" inne- eller utekatter, men annars?

Det är en fråga som har förföljt mig sen vi monterade vår kattlucka :crazy:

Det känns som att utekatt ligger närmast till hands men så kommer vintern och man ser gammelkattan gå ut, kanske, 1-2 ggr per dag för att snabbt komma in igen efter att ha utfört sina behov.

Näe, hjälp mig få min nattsömn tillbaka ;)
 
Sv: Är katter med lucka inne- eller utekatter?

Innekatter enligt mig. Utekatter bor ute heeela tiden;) Tex stallkatter. Väljer de att vara inne så är de ju innekatter;)
 
Sv: Är katter med lucka inne- eller utekatter?

Utekatter för mig. Alla katter som får gå ut utan uppsikt i annat än rastgård är för mig utekatter.
 
Sv: Är katter med lucka inne- eller utekatter?

Utekatt.

En innekatt är en katt som inte går ute okontrollerat. Om kattluckan går ut till en inhägnad utegård skulle jag kalla det för en innekatt med tillgång till kontrollerad utevistelse, men katter som går vind för våg är utekatter.
 
Sv: Är katter med lucka inne- eller utekatter?

Några av våra katter bor i stallet, de är stallkatter och då alltså utekatter som har fri tillgång till att gå in i stallet. Några av våra katter bor i huset och får gå ut om och när de vill, de är både ute och innekatter eftersom de har fri tillgång till att vara både ute och inne. Så tycker jag :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har en katt som tidigare varit utekatt 24/7 på en gård. Tog hand om den när den skulle avlivas (friskt katt, snål ägare). Den har...
Svar
5
· Visningar
882
Övr. Hund Jag har en stor hundgård i anslutning till huset, med lucka in till en begränsad del av huset. Fungerar perfekt för mina hundar...
Svar
15
· Visningar
1 861
Senast: dpmatte
·
Katthälsa Jag är i behov av hjälp. Min gammelkatt fyllde 15 i somras. Han är utekatt och bor hemma hos min pappa. Nu till problemet, min pappa...
Svar
6
· Visningar
7 876
Senast: Puttis
·
M
Katthälsa Jag har tå katter. Mamma katt är 1.5 år ungefär och ungen snart ett halvår. Honor båda två och mamman är kastrerad för inte allt för...
Svar
13
· Visningar
2 328
Senast: Meteorologen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp