Är han på väg att byta färg tro?

purity_666

Trådstartare
Jag har en 1-årig bondkatt som var svart när jag fick honom (eller mer chokladbrun eftersom han var solblekt) Han har alltid haft en liiten vit fläck på bröstet men i övrigt svart.

Nu börjar fler och fler vita strån sticka fram, inte i fläckar utan jämnt spridda över hela kroppen. Tror ni han tänker byta färg?

Om inte..heter den färgen nåt speciellt? Svart med massa vita strån över hela kroppen?

Sv: Är han på väg att byta färg tro?

Katter byter inte färg. Bara maskat och den föds vit och maskar ut efter några veckor. Han är och kommer förbli svart, det vita är stickelhår och brukar komma och gå. Ofta lite längre och tjockare än den andra pälsen. Påstås vara döda hårstrpn men det tror jag inte ett ögonblick på.

Sv: Är han på väg att byta färg tro?

Min helsvarta (eller mörkt mörkt brun snarare om man ser henne i direkt solljus) huskatt har massa sådana vita stån i pälsen.
Som MissFideli skriver så är de grövre och lite längre, de kommer och går lite, tror detta är fullt normalt och tror inte att det är så att de byter färg...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Sassy
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 482
Senast: Marvin
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Constance
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 689
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar