D
DLX
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?
Okej. Tack för svaret.
Okej. Tack för svaret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej,
Vi hade Cherie ( Chagall - Poppan ) som avelssto, hon hade en tidigare avkomma när vi köpte henne och fick 12 avkommor hos oss, den sista när hon var 25år. Ingen blev tigrerad, trots Silver King i stammen. Zommerglückchen efter Tolstoy blev gulbrun men övriga fick "vanliga" färger. Vi blev varnade för tigreringen när vi köpte henne eftersom den färgen hör ihop med råttsvans. Alla hennes avkommor blev bedömda klass 1 och vi har behållit Zarathustra e. Cortez för att ha kvar blodet från Cherie. Cherie blev 28 år.
Okej tack för svaret.
Jag blev bara lite fundersam när det gällde min två-åring. Hon är brun (svart man och svans) men hennes bruna färg är leverfärgad (har aldrig sett en sådan nyans tidigare) men hon är väldigt gul vid ljumskarna och en bit neråt på benet.
Jag har för mig att det inte finns någon guling i hennes stam, men man blir ju alltid fundersam när man ser en färg man inte har träffat på förut. Hon är Akribori-Torbolt-Lansiär-Celcius-Utter.
Synd att jag inte har något nytaget kort på henne. Skall se om jag kommer ihåg att ta med mig kameran nästa gång jag skall till Lillan.
Mvh
Tora
Jag trodde celsius var e,Regulator som var e, Dragon eller ar jag helt fel ute? for da borde hon val ha gulanlaget...
Varför säger ingen något då?! :O Haha, men lite kul om det dyker upp gula mer och mer!
Det där är old news ,i år blir hans 3je säsong i avel.